optometrie/ortopthie

Ha meiden!

ik vroeg me af of er hier meiden zijn die aankomend schooljaar beginnen met de opleiding Optometrie of Orthopie ? :slightly_smiling_face:

let me know! xx

Een vriendin van mij gaat voor de tweede keer orthoptie doen in Utrecht. Dit jaar heeft ze het niet gehaald. De opleiding is best pittig heb ik van haar gehoord.

upje!

is ze mee geweest met het introductie kamp?
gaat ze dit jaar mee?

lijkt me op zich wel een leuke studie, maar ik weet er niks over. ik ga het ook niet studeren ofzo, maar als ik hbo zou gaan doen, zou dit wel een van de opties zijn ja.

^ leuk!
wat doe je nu?

uhm, ik ben na de havo nog vwo gaan doen, daar nu voor geslaagd en ik ga technische natuurkunde studeren op de technische universiteit.
maar als ik na de havo hbo was gaan doen, dan was deze opleiding wel een van de opties geweest. (er waren nog wel een paar opleidingen die me wel aanspraken, ik wilde sowieso iets met natuurkunde doen)

ik heb al sinds mijn derde een bril, dus ik kom ook al best lang bij de oogarts/optometrist/orthoptist (weet niet wat die man nu precies is), maar ogen en oogafwijkingen hebben me wel altijd geĂŻnteresseerd.