optimist of pessimist

wat ben jij ?
en heb je ook een voorbeeld?

x (L)

Optimist

Een pessimist zijn is gewoon zonde van mn tijd want ik leef maar een keer :]

Optimist! Niet iedere situatie is even leuk, maar met optimisme wordt alles al een stuk minder zwaar.

Pessimist het glas is altijd halfleeg bij mij :confused: Denkt te vaak negatief over dingen probeer er wat aan te doen maar makkelijk gezegt dan gedaan

Ik ben absoluut een pessimist.

(Maar…een pessimist heeft gelijk, of het valt mee :kissing: )

optimist

Opzich wel redelijk een optimist, maar in sommige opzichten niet. Ik moet morgen namelijk een debat doen voor de klas met Nederlands en ik vind het altijd doodeng om voor de klas te staan. In dat geval denk ik wel van ik kan het niet enzo.

absoluut een pessimist. :hammer:

Euhm. Als het onbelangrijk is optimistisch :’]
Bijvoorbeeld na een hockeywedstrijd die echt niet leuk was, waar we rottegenstanders hadden, waar veel geduwd werd, die we verloren hebben, etc. is heel het team altijd chagrijnig. Maar zoiets kan mijn dag dus écht niet verpesten.

En over belangrijke dingen redelijk neutraal denk ik. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar verschilt heel veel per situatie xD

100% Optimist!o
Ik zie het leven als een groot feest, en soms voel ik me wel eens wat minder maar dan schrijf ik wat van me af en dan gaat het weer goed :grinning:

50 % 50% :grin:

Ik kan eigenlijk over veel dingen pessimistisch denken. Er is altijd wel iets dat ik denk: nee, het kan beter, waarom is het nou niet zo of zo? Ik wil dit anders en dat anders… Dus ik kan soms best pessimistisch zijn. Maar ik kan mezelf dan ook weer wijsmaken dat ik gelukkig moet zijn met wat ik heb, en er zijn ook momenten dat ik heel erg gelukkig ben, en dan ga ik wel weer optimistisch door het leven.

Ik denk dat ik de helft van de tijd redelijk optimistisch ben. (: Vooral als het over anderen gaat :grinning:
maar als het over mezelf gaat ben ik redelijk pessimistisch :stuck_out_tongue: En in de winter ben ik ook vet pessimistisch, terwijl ik in de zomer gewoon het beste van de dag maak!

Precies, ik ben ook pessimist.
Maar ik zie het meer als realistisch zijn.

Realist.

Nice :'D

ikzelf; Optimist. Mét pessimistische trekjes.

pessimist.

Realistische optimist