Optijd uit bed komen?

I have a problem!
M’n moeder kreeg vandaag een brief van school, daar stond in dat ik al 6 keer te laat ben gekomen. Dat is vaak het 1ste uur en altijd bij dezelfde les. Als dat niet zal verbeteren zal de school het melden bij bureau jeugdzorg.
Ik slaap graag uit en kan dus s’morgens niet echt snel uit bed komen. Daarom hoop ik dat jullie een advies hebben.
Alvast super bedank. x

^^ vroeger naar bed gaan.
van je zelf uit bed MOETEN komen,
en als je te laat gekomen bent jezelf gaan straffen,
dat je geen koekje mag meenemen, of heel vroeg naar bed moet.

Of gewoon 200 wekkers zetten,
Je wekker aan de andere kant van je kamer zetten helpt ook;
dan moet je uit bed om je wekker uit te zetten.

dan moet je denken: vanavond kan ik er weer in.
Doe ik altijd als het gewoon té lekker en warm is.

wekker zetten om 5uur
& dan om de 10 minuten laten afgaan ;p

-

Dat werkt echt heel goed!
Dan ben je namelijk uit je warme bed, en kan het je toch niet meer zoveel schelen :wink:

IK zet m’n wekker op 3 tijden, maar toch kom ik er niet uit! Anders zet ik nog een wekker en leg ik die op een andere plaats in m’n kamer, en nog een andere die ook op een andere plaats! Misschien werkt dat. =)

Ik heb daar ook last van! Maar ik kom altijd nog net op tijd door heel erg te haasten en heel hard te fietsen… Je wekker zetten en die dan ver weg zetten idd helpt wel, want dan moet je opstaan om m uit te doen & er bestaan ook lampen (die zijn wel duur) die heel langzaam je laat wennen aan daglicht (die doet daglicht zeg maar na, dus dat is vooral in de winter handig als het nog donker buiten is, want dat is mijn probleem vooral. In de zomer kan ik er nml makkelijker uitkomen dan 's winters)

Zou een tijdschakelaar op een lamp helpen?

Oke, sorry als het lullig overkomt maar…
Dan vind je het eigenlijk niet zo belangrijk dat je laat op school komt.
Anders zou je er écht wel uitkomen.

Dat doe ik ook altijd, dan kan ik nog lekker doezelen, en ja vaak ben ik dan nog te laat wakker. Maar het is toch beter dan maar 1 tijd. Ook heb ik altijd hele leuke liedjes om mee wakker te worden, zoals: Wonderfull days, of Ariel: ik wil aan land :stuck_out_tongue:
dat vind ik fijner dan zo’n irritant piepje

als je zelf al zegt dat niets werkt kunnen wij je denk ik niet beter helpen xD ?

ikzelf kan juist niet uitslapen, zelfs in het weekend word ik om 7/8 uur wakker ik kan gewoon niet langer slapen dan 9 uur ofzo zonder wakker te worden :’) maar dat vind ik wel relaxt want ik leer altijd dan zodat ik rest van dag vrij ben :relieved:

Tegen jezelf zeggen: nu móet ik eruit, anders kom ik wéer te laat!
dat helpt bij mij tenminste wel, dan ga ik er echt uit, maar ik ben altijd wel net op tijd op school :slightly_smiling_face:

Een elektrisch vuurtje met tijdschakelaar in je kamer plaatsen en zorgen dat het tegen dat je opstaat een beetje warm is in je kamer. Zo kom je er ook makkelijker uit.

Wat voor vuurtje dan?

moet je naar jeugdzorg? bedoel je niet halt?

maar ik heb het probleem ook hoor, ook 6x te laat en moet volgende keer naar halt, echt een lompe regel.

Maar mishcien helpt het om 10 minuten eerder je wekker te zetten, dan kan je je verwarming even aanzetten en 10 minuten van je bedje genieten en je kamer oplatenwarmen zodat als je er echt uit moet je een warme kamer hebt

en vroeger na bed kan ook helpen.

Zorg dat het licht is als je wakker word: tijdschakelaar op je lamp of zo’n wekker.
Bij mij werkt dat echt. En ik heb standaard mn verwarming aanstaan en kleed me beneden pas aan (daar is het lekker warm). Succes!

ik ben 5x te laat gekomen al dit jaar ¬¬

Je hebt wel zo n wekker met zo n molentje. Als die dan afgaat vliegt het molentje door je kamer, dan moet je eerst je bedje uit en molentje zoeken en dan stopt die wekker pas.
Het is maar een tip :slight_smile:

haha, geniaal!