Oproep: Girlscene heeft jou nodig!

Lieve Girlscene-lezeressen,

Sinds een paar weken zijn we achter de schermen bezig met een geheel nieuwe, verbeterde website! Zowel aan de binnen- als aan de buitenkant. Want Girlscene blijft maar groeien en groeien!

En jullie stem telt. Sterker nog; we hebben jullie bikkeltje hard nodig! Want als iemand precies weet wat zij graag anders ziet aan Girlscene -we hebben de afgelopen weken al een heel lange lijst gemaakt naar aanleiding van jullie reacties- dan ben jij het wel!

Wat zie jij graag anders? Heb je een idee over de lay-out? Mag het van jou wel minder roze of kan het je niet roze genoeg zijn? Wat vinden jullie van ons lettertype? Zijn er functies die je mist? Word je gek van een bepaalde onhandigheid in de site? En wat wil je nu juist wel heeeeel erg graag? Hoe stel jij je de vernieuwde Girlscene voor? Wij zijn benieuwd naar jullie mening!

Edit: we vinden jouw mening heel waardevol! Zet op een rijtje jouw mening en ideetjes in de reactie, zo kunnen we deze goed bekijken en met ons meenemen.

Wij weten dat jullie kritisch zijn, én dat is juist goed! Probeer het daarom gezellig te houden. Opbouwende kritiek… daar kijken wij juist naar uit! :slight_smile:

Ook zullen we binnenkort een aantal actieve leden benaderen voor ons speciale team. Met dit team willen we via mail –of op de redactie onder het genot van heel veel kopjes thee en cupcakes!- brainstormen over de vernieuwde Girlscene.

Alvast bedankt meiden!

Liefs,
Girlscene

hmmm… ik zou een ander kleurtje proberen inplaats van roze, paars misschien?
en een ander lettertyp?

Inderdaad iets minder roze in de lay-out. Voor de rest misschien trolls tegen te gaan? En tsja, de spam die we op onze mail krijgen is ook niet geweldig…

Steek wat moeite in de artikelen

Het lijkt me leuk om de achtergrond zwart of heel erg donkergrijs, of in iedergeval een donkere kleur, en de dingen die daar zegmaar ‘bovenop’ liggen babykleurtjes te geven, zodat het nog duidelijk voor meiden is. maar niet te ouderwets, dat kan je bijvoorbeeld verbergen door schaduw aan te brengen :slightly_smiling_face:

Niks mis met het roze, maar het is te. Combineren met een andere kleur? Grijs paars?
Misschien elk seizoen andere layout (als dit mogelijk is) Beetje verandering zou geen kwaad kunnen.

Misschien een idee om een code in te moeten voeren bij het aanmaken van een acount? En dat je niet meer kunt dubbelposten, dat zou veel trolls schelen, maar geen idee of dit mogelijk is.

[quote author=Venussinfurs link=topic=226113.msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg10925996#msg10925996 date=1328714432]#msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg10925996#msg10925996 date=1328714432] date=1328714432]#msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg10925996#msg10925996 date=1328714432]#msg

[quote author=Venussinfurs link=topic=226113.msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg10925996#msg10925996 date=1328714432]#msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg10925996#msg10925996 date=1328714432] date=1328714432]#msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg[quote author=Coreofmyheart link=topic=226113.msg10925996#msg10925996 date=1328714432]#msg

Iedereen apart controleren als ze lid willen worden, zo weer je lapje ; bodybuilders enz types

Dat het forum minder vaak eruit ligt en dat de inlogproblemen worden opgelost.

• De layout mag wel iets minder roze, iets neutraler en het lettertype is wel oké.
  • Ik vind persoonlijk dat er meer tijd in de artikelen gestoken moet worden omdat er soms spelfouten in staan en dat kan gewoon echt niet voor zo’n grote site.
  • Ook mag er wel wat meer ingespeeld worden op de ‘oudere’ girlsceners die geen zin hebben in alleen maar outfits van selena gomez en miley cyrus.

En dan mag van mij het technische team wel eens wat meer aan het werk gaan want de foutmeldingen, forum dat eruit ligt en die kwestie met die wachtwoorden is gewoon echt niet leuk meer.
Amen.

Ik vind het roze juist goed, het is tenslotte GIRLscene. In plaats van de lay out zijn er wel meer dingen die niet goed zijn.

Mijn voorstellen:

• Laat alle OUDE functies goed werken (hier ga ik verder niet op in) (stiekem toch wel)
  • Inlogproblemen moeten weg
  • Notes moeten gewoon werken
  • Avatars/Usernames moeten (sneller) veranderen
  • Als er een bericht wordt verwijderd moet niet het hele topic verkloot zijn :’)
  • ALLES wat verder in de andere topics over dit onderwerp is genoemd.
  • Nieuwe leden kunnen de eerste dag/week geen topics aanmaken
  • De zoekfunctie op de site ZELF moet verbeterd worden
  • Onze gegevens beter beveiligen
  • Misschien de moderatoren de macht geven mensen te bannen? Of kunnen die dat al, nee toch?
  • Als oude topics verwijderd worden moeten het berichtenaantal van de leden niet dalen
    -

Ohja, en een captcha als je lid wilt worden! Zo’n ‘to make sure you are human’ code, zodat er geen spambots meer kunnen komen.

@sparrow; goede ideeën! hoop dat het ook mogelijk is…

Dankje, hoop ik ook! Zou fijn zijn in ieder geval.

Exact dit, haha :slightly_smiling_face:

Het lijkt me leuk om mee te werken in dat ´speciale team´ want ik vind dat Girlscene wel een likje verf kan gebruiken. De lay-out is nu niet lelijk hoor maar het kan een stuk beter denk ik zo. Ik ben zelf heel kritisch wat betreft lay-outs. Ik heb zelf een blog waar ik ook mijn eigen lay-outs voor maak en ik maak soms ook wel eens voor anderen. Ik vind dit leuk om te doen en het lijkt mij erg leuk om Girlscene hierbij te helpen. Dus ik stel mezelf beschikbaar!

Ik ben het 100% met sparrow eens :slightly_smiling_face:

dit! &:

• zelf je eigen topics kunnen verwijderen
  • Modernere/strakke layout (wel met beetje roze natuurlijk)

Lay-Out:
Ik vind het roze ook juist goed, het is iets wat bij girlscene hoort. Toch zou het misschien Wit met donkerroze worden ofzo, maar het roze moet zeker terugkomen ergens.
Ook is het lettertype gewoon goed en duidelijk. geen rare tekens ofzo zodat teksten onleesbaar worden.

Verder is het fijn als de volgende dingen meer aandacht krijgen:

Over het Forum:

• De zoekfunctie in het forum, deze werkt echt ver beneden niveau.
  • De foutmeldingen op het forum zo veel mogelijk voorkomen. of tijdig laten weten op de homepage als er onderhoud oid is. Het is vervelend voor de mensen op het forum maar ook op de homepage omdat mensen daar hun klachten bij andere stukken gaan neerzetten.
  • Oude topic’s moeten verwijderd worden. op die manier word het forum een beetje opgeschoond en sneller. bijvoorbeeld alle topic’s van 2009 of eerder die niet meer worden gebruikt weg.
  • Het idee van sparrow over de nieuwe leden en hun activiteiten is ook wel een goede. vaak maken deze leden (omdat ze de regels niet hebben gelezen of niet op het forum hebben rondgekeken) onnodig topic’s aan over onderwerpen die niet mogen of al bestaan.

Over de Homepage:

• Filmpjes werken niet altijd of ineens één of twee dagen na het plaatsen van het bericht niet meer. Hier moet iets meer aandacht aan besteed worden zodat ze altijd werken.
  • Bij items met kleding vooral nederlandse winkels bekijken, zoals scapino, blokker, c&a, dolcis, vero moda, v&d, vanharen en ga maar door… minder Asos en Topshop want soms overheersen deze twee shops en dat terwijl lang niet alle meiden daar mogen bestellen dat is jammer. (deze twee hoeven natuurlijk niet helemaal nooit meer voor te komen ofzo)
  • Er zou misschien een linkje naar een nieuwssite op de homepage kunnen komen. zodat wij voor het (harde) nieuws worden doorgestuurd naar bijvoorbeeld vk.nl of nu.nl omdat ik nu vaak het echte harde nieuws mis.
  • Dat er soms schrijffouten in de teksten zitten is erg vervelend, maar ook in de krant staan fouten en het redigeren is mensenwerk. dus ik snap dat jullie daar je best op doen om dit te voorkomen.
  • Verder mag er iets meer rekening mee gehouden worden dat de girlscene leden ook ouder worden en de leeftijdscategorie dus groter word. sommige mensen komen al mee sinds girlscene nog geen girlscene heette.

Nou dat was het wel denk ik :stuck_out_tongue: ben benieuwd naar de vernieuwde site.

Ik vind dat de layout wel anders mag, de kleuren sowieso. En ook vind ik dat er een chatbox moet komen! of zelfs dat je je eigen profiel wat meer kan pimpen.