Oproep! A capella groep?

Aan de muzikalen onder ons,
A capella groepen zoals Pentatonix, ze komen steeds vaker voor. In Nederland zijn we al een paar meerstemmig zingende groepen tegengekomen, maar nooit een jonge groep zoals Pentatonix die 100% a capella zong, en daar wil ik een einde aan maken!

Het lijkt mij verschrikkelijk gaaf om zelf zo’n groep op te richten. Natuurlijk moet je elkaar wel liggen en qua niveau op een lijn liggen maar ik zoek mensen die dit überhaupt leuk zouden vinden.
Wat ik voorstel is een groep van vijf, maximaal zes bestaande uit één alt, één sopraan, twee bassen/beatboxers en één tenor. Waarschijnlijk word dat dus een verhouding van twee vrouwen en drie mannen. Ook al gun ik het iedereen om deel te zijn van zoiets bijzonders, wil ik wel een leeftijdsgrens trekken, omdat het anders onderling heel onwennig kan worden, dus als je interesse hebt, muzikaal bent, ook enthousiast word van mijn plannen word en ouder dan 15 bent, stuur me een berichtje!

Repetoire ligt compleet aan de groep die het word, maar als het aan mij ligt een mengeling van pop en wat alternatievere muziek (indie/singer-songwriter).

Ik hoop reacties te krijgen!
Groetjes Tinka :upside_down_face:

Lijkt me super gaaf!! Maar dat hangt er van af in welke provincie het is…

Lijkt mij ook supergaaf, maar ja waar is het en hoe kun je auditie doen??

Dat moet nog besloten worden, ik woon zelf in Deventer, maar ik wil best ergens heen reizen.

Ok is goed, ik kan wel wachten

Hey guys,

Ik kan ook best wel goed zingen, maar a capella is daarnaast wel iets anders. T lijkt mij ook super om zoiets te doen. Ik woon zelf in het noorden van Provincie Utrecht, tussen Amsterdam en Utrecht in.
Sweet Goodbyes (Cover LindaH) - Krezip - YouTube hier even een linkje van mij. Als jullie nog iets ermaa gaan doen hoor ik het graag

Hee!
Super gaaf plan! Ik was zelf al aan het zoeken naar a capella groepen. Ik doe graag mee. K zit in Rotterdam op school dus van uit daar kan ik overal komen. Is een whatsapp groep misschien iets om het er over te hebben met andere geïnteresseerden?

Hee,

A capella, supergaaf! Kan best aardig zingen maar A capella is nog best lastig. Ik heb vaak meegedaan met musicals en heb op een kinderkoor gezeten toen ik klein was dus heb wel enige ervaring qua meer stemmig zingen. Dus ik weet niet of je nog alten zoekt? hier is er een :stuck_out_tongue: Wel woon ik helemaal aan de andere kant van Nederland helaas.