Oppervlakkige relatie?

Dit topic mag gesloten worden, ik ben goed geholpen bedankt meiden:)

misschien kan je hem deze ‘brief’ laten lezen, want er staat duidelijk in hoe jij je voelt enzo. misschien dat hij het dan begrijpt? het is indd een ingewikkelde situatie!
sterkte.

denk inderdaad ook dat je hem echt heeeeel duidelijk moet vertellen hoe jij je voelt en wat dat met jou doet, alleen dan kunnen jullie hieraan werken.

Misschien is het vooral omdat het over je ex gaat, dat hij er niet echt over wil praten. Dat hij het wel begrijpt, maar dat hij het liever niet hoort…
Ik wil ook vaak dingen uitpraten enzoverder, mijn vriend laat die dingen gewoon los… Vind ik ook niet altijd leuk…

Maar daarom vind ik niet dat jullie een oppervlakkige relatie hebben… Misschien kan je nog niet zo goed diepgaande gesprekken voeren, maar je kent hem al door en door, zeg je? Wel dat is al diepgaand toch? =)

Probeer die ex niet meer aan te halen, en praat over andere gevoelens? Hij heeft gelijk als hij zegt dat je ex nu geen invloed meer over je mag hebben… Dus misschien kan je beter praten over andere dingen, zoals bijvoorbeeld, die dierbaren die je verloren hebt ofzo?

Fantastisch trouwens, een relatie van 3 jaar! Veel geluk samen!

Dit topic mag gesloten worden, ik ben goed geholpen bedankt meiden:)

up:(

een dag of 2 kan geen kwaad denk ik hoor (:

ik weet niet of jullie elkaar normaal elke dag zien/spreken
maar als dat zo is kan dit heel goed zijn.

ik heb zelf ook een aantal problemen, die ik altijd tegen mijn vriend wil vertellen
hij luistert dan wel heel goed, maar ik heb toch ook de tip gekregen om meer met andere te praten.
het is voor hun heel moeilijk om dingen te begrijpen als ze het niet hebben meegemaakt.

Oja, normaal spreek ik hem elke dag, meerdere malen, en zie hem bijna elke dag. denk 5 dagen in de week. maar dan niet de hele dag hoor, gewoon in de avond en dan slaap ik 3x per week ongeveer bij m.

uppp(A)?

I just dont know what to do with myself

laatste up, hoop nog op een beetje advies

Waarom 2 dagen geencontact?

is het onbeleefd om te vragen wat dat probleem was op seksueel vlak?

En btw, ik geloof nog steeds dat je die ex niet meer in je leven mag rekenen. Als die nog steeds een rol speelt in het leven dat je nu hebt, met je huidige vriend, lijkt mij dat niet zo gezond… Het blijft dan, zeg maar, een concurrent voor je vriend…
(ofwel begrijp ik je nog steeds niet zo goed…)

En ook wat EasierToLie zei, misschien kan je over die dingen best met iemand anders praten.
Je kan ook niet ALLES aan je vriend vertellen… Soms is het beter aan iemand anders uit te leggen, die buiten de situatie staat…
Als je vriend aanvaard dat je iets wil/niet wil omwille van het verleden (je ex), is dat al heel wat. Veronderstel niet dat hij het begrijpt…

Soms kun je beter dingen laten rusten en er niet of weinig over spreken.

Misschien helpt het om eens met een psycholoog te praten? Ik heb zelf ook veel dingen mee gemaakt in het verleden waardoor ik me soms anders gedraag dan de meeste mensen zouden doen en mijn vriend begrijpt dat ook niet zo goed. Probeer eerst alles voor jezelf op een rijtje te hebben, dan zal je vriend jou ook sneller begrijpen! En als praten niet goed gaat kun je ook een brief voor hem maken om het in uit te leggen.

ik heb het niet zo erg als jij, maar mijn vriend is soms ook zoooo oppervlakkig als het gaat om mijn problemen. maar upje

Bedankt ROCKxIT

Ik heb hetzelfde. Mijn ex was verschrikkelijk manipulatief en ik ben door z’n daden bijna in 'n psychiatrie beland, daar kwam nog eens bij dat ik 't nooit echt makkelijk heb gehad voor ik m’n vriend ontmoette. Ik ben ziek, heb veel dierbaren verloren op de meest verschrikkelijke manieren en soms heb ik 'n uitlaatklep nodig voor deze dingen. Mijn vriend lijkt dit wel niet aan te kunnen…Elke keer als ik me somber voel en hij vraagt wat er is. Zeg ik ‘niets’ omdat ik toch weet dat het uitdraait op 'n oppervlakkig gesprekje dat eindigt in een ander onderwerp.

Maar ja, hoe komt dit? M’n vriend heeft weinig manipulatieve exen gekend, heeft vrijwel geen serieuze problemen (gehad) en weet dus niet hoe hij ermee moet omgaan. Daarom ben ik juist blij, eigenlijk. Want m’n vriend heeft zo’n verschrikkelijke dingen niet moeten meemaken en ik zou niet willen dat hij er ooit kan over meespreken. Zie het eigenlijk als 'n soort tegenpool. Want wanneer je verdrietig bent om 't verleden is 't misschien juist beter om een oppervlakkig gesprekje te hebben dat eindigt in een lach, niet?

Een oplossing is er niet voor. Jouw vriend zal dit pas kunnen doen wanneer hij ook iets heeft meegemaakt dat 'n grote impact op hem had. Ik hou die gesprekken gewoon voor vrienden waarvan ik weet dat ze die kunnen voeren (: maar dit betekent nog niet dat je relatie oppervlakkig is.

@BettiePage, ik heb serieus heel veel aan jou reactie! Je herkent de situatie maar weet ook hoe je er mee om moet gaan en dat je het niet perse negatief moet zien. Dankjewel meis! echt.