Oppassen!

Hallo meiden!

Ik heb een vraagje aan meiden die er aan denken om op te passen, aan meiden die dit al doen en aan meiden met een goed idee!

Ik zou ook graag willen oppassen alleen weet ik niet goed hoe ik dit het best kan aanpakken. Ik ken namelijk zo geen gezinnen waar ze een oppas zoeken. Ik had een idee om bijvoorbeeld briefjes in de brievenbus te stoppen bij mij in de wijk. Is dit een goed idee? Wat hoort er dan onder ander op het briefje te staan?

Als jullie antwoord op mijn vraag hebben, anderen goede ideeën hebben om aan een oppas adres te komen of ervaring ermee hebben hoor ik het graag!

Liefs xoxo

p.s Wat verdienen jullie?

Ik sta ingeschreven op sites als zoekoppas.nl en oppasbron.nl etc. Dat werkt echt heel goed! Schrijf iets over jezelf enzo en je krijgt een 2 a 3 mailtjes per week met nieuwe oppasadressen of mensen die je vragen. Door die sites heb ik al 10 oppasadressen achter de rug en nu nog 5 actieve oppasadressen. Erg handig dus! Ik verdien gemiddeld rond de 5 euro per uur. Ik vind dit ook wel een goed tarief aangezien je veel verantwoordelijkheid hebt. Als je in de avond oppast krijg je rond de 7 euro en overdag rond de 5 euro per uur.

Veel succes!

Bedankt! Ik had inderdaad ook al op die site’s gekeken. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik ben namelijk 15 jaar en in anderen topics las ik veel van: 3,50 etc. Maar dat is met jou vergeleken wel weinig haha!

Ik ben ook 15 :slightly_smiling_face:
Ik onderhandel altijd wel een beetje en ik heb vaak 2 kinderen waardoor je meer verdient :wink:

ja prima idee, als er tenminste genoeg kleine kindjes in je buurt wonen :stuck_out_tongue:
voor de rest zou ik aan iedereen vertellen dat je oppasadressen zoekt, en vraag je moeder dat ook rond te vertellen.
een briefje in de supermarkt ophangen vind ik ook altijd wel handig.
je gegevens op internet zetten, zoals bovenstaande zegt, heb ik ooit gedaan, heb er niets aan gehad. sterker nog, ik kreeg alleen maar rare reacties van mensen die geen kinderen hadden maar een hond en toch graag me 's avonds als oppas wouden hebben, ook al was de man thuis… mijn ouders zijn ook niet zo’n fan van mijn hele hebben en houwen op internet. dus denk daar even goed bij na.
5 euro per uur vind ik een redelijk bedrag, voor een 16 jarige die op 2 kleine kindjes past. dus ben je 14, dan 3,50 ben je 15, 4 euro. en als je op een wat groter kind past wat je alleen in bed stopt ook iets minder zou ik zeggen.

HumanNature, en hoe begin je daar dan over? Sorry voor de vragen haha!

Mopje12, ja daar denk ik ook goed over na. Die site’s is ook meteen allemaal zo massa. En ik woon in een wijk met veel kinderen dus dat is wel handig ! Scary, dat met die man die gewoon thuis is…

Ik pas op bij kinderen van een collega van m’n moeder, misschien dat je moeder bij d’r collega’s eens iets leuks kan vertellen over haar geweldige dochter haha?

weet iemand een goede inhoud voor een brief?

Misschien ziets als:
‘Hallo! Ik zoek nog wat adressen waar ik op kan passen. De dagen waarop ik kan zijn … en mijn telefoonnummer is …’ en verder eventueel dingen die ze echt moeten weten?

ik heb op die sites nog nooit iemand gevonden.,

ik ga zaterdag oppassen, maar mijn tante is al oma van 4 kinderen dus daardoor heb ik ook weer oppasadressen (:

ik heb dit gedaan:

Beste ouders,

Graag wil ik mezelf aan u voorstellen! Mijn naam is ------, ik ben 15 jaar en ik ben iemand die het leuk vind om op kinderen te passen.

Ik ben opzoek naar een oppas adresje!
Bent u geïnteresseerd? U kun mij gerust mailen of bellen.

mijn e-mail:
mijn mobiele nummer:

is dit goed? en dan gewoon in de brievenbus. Moet ik dat wel goed doen haha. Bij mensen die kinderen hebben…

Ik zou nog iets meer over jezelf vertellen. Goede eigenschappen (lief, verantwoordelijk, enthousiast etc.).

Maar verder ziet het er goed uit (:

Graag wil ik mezelf aan u voorstellen! zou ik weglaten

En misschien nog iets vertellen of je ervaring hebt met kinderen/oppassen…

Ik had me ongeveer twee jaar geleden aangemeld op internet, omdat ik ook op zoek was naar een oppasbaantje. Ik ben via het internet bij een heel leuk gezin terecht gekomen, en via hen heb ik ook nog een paar andere adressen ontmoet. Dus ik ben wel een voorstander van het internet. Wat wel zo is, is dat je wel precies het goede gezin tegenkomt. Maar vaak zijn die mensen ook wel serieus op zoek naar een echte oppas.

Misschien kan je er idd opzetten wanneer je beschikbaar bent en of je ervaring hebt.
Ik heb me net ook aangemeld en al 3 oppasadresjes gevonden die geschikt zijn, ik heb ze gemaild dus ik hoop dat ze snel terugmailen :slightly_smiling_face:

De meest succesvolle manier om aan een nieuw leuk oppasadresje te komen is via via. Als er aan je vriendinnen wordt gevraagd of zij nog iemand kennen en ze geven jouw naam dan krijg je de beste introductie. Dus laat iedereen weten dat je op zoek bent naar een oppasadres.

Onze netwerk website voor ouders en oppassen werkt ook op deze manier. Misschien kan je eens een kijkje nemen en zeggen wat je er van vindt.

Succes ermee! Ik zou nooit willen opassen, te veel enge oppas films gekeken haha