Oppassen

Hey, ik heb nu dus al een jaar een oppasbaantje
alleen heb ik een klein probleempje

als ik binnenkom heb ik nooit zo een vlot praatje
en ik klap dan helemaal dicht en durf niks te zeggen
hebben jullie tips? bijvoorbeeld wat ik moet vragen?
want ik heb het gevoel dat de ouders van mijn oppaskindjes
dat ook doorhebben!

het is eigenlijk heel stom en ik ben niet autist ofzo maar
ik wil gewoon even leuk kunnen praten zonder dat ik zenuwachtig
ben voor het oppassen…

Xjes

Hee

Klinkt wel enigszins bekend, ik maak me daar ook wel eens druk om bij bijvoorbeeld vrienden van vrienden, of me schoonouders ofzo

Maarja ik weet niet, gewoon over iets heel standaards beginnen en kijken hoe ze daarop reageren en daar iets mee doen de volgende keer?

Bijv. vertel iets over jezelf thuis, school, wat je meegemaakt hebt die dag en kijk of ze het interessant vinden en begin zo meer gesprekken xD?

kijk wat ik ook heb, na alles wat ik zeg komt er een subtiel lachtje zo van ; hebben jullie zin in wat jullie gaan doen? hah…

komt soms nogal lullig over!

Ehm een gesprekje met die ouders of met die kinderen? Want meestal als ik binnenkom rennen die ouders door het huis omdat ze dingen vergeten zijn en dan vraag ik gewoon aan de kinderen of ze een leuk weekend hebben of hoe het op school was ofzo…

Misschien kan je vragen hoe het gaat en hoe hun dag was? En probeer aan iets leuks te denken of misschien helpt het wel als je voordoet dat hun je vrienden zijn.

het heeft er niet echt mee te maken, maar er staan misschien wel handige tips in!
http://forum.girlscene.nl…heid/list_messages/197659

Ik denk dat die ouders liever hebben dat jij het kan vinden met die kinderen dan dat je hun nieuwe beste vriend wordt ofzo :stuck_out_tongue:

Zeg gewoon iets casuals, idd veel plezier vanavond ofzo.
Zoals je zegt klinkt zo’n lachje erachteraan wat lullig, dus doe daar dan wat aan? :slightly_smiling_face:
En hou je verder lekker met de kinderen bezig ofzo.

Oh het was dus tegen ouders, dan hoef je niet echt veel te zeggen idd. Hooguit zo’n standaard gesprekje over het weer of iets dat je in de omgeving bent tegengekomen ofzo

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik voel me soms ook een beetje ongemakkelijk dan. Het helpt mij wel als ik me bedenk als ik ouder was en je oppas kwam oppassen, dan zou ik het niet gek vinden als degene een beetje stil ofzo is, maar zou het wel leuk vinden als die goed kon met de kinderen. Vooral niet te druk erover maken, van stressen komt nog meer stress!

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik voel me soms ook een beetje ongemakkelijk dan. Het helpt mij wel als ik me bedenk als ik ouder was en je oppas kwam oppassen, dan zou ik het niet gek vinden als degene een beetje stil ofzo is, maar zou het wel leuk vinden als die goed kon met de kinderen. Vooral niet te druk erover maken, van stressen komt nog meer stress!