Oppassen (werk)

Hey Hallo,
Heeft iemand verstand met oppassen?Zo ja, hoeveel geld krijgen jullie meestal?
En als je van te voren een gesprek moet voeren met de ouders wat
vragen ze je meestal en wat zijn jouw antwoorden.

Is het leuk werk? Wat zijn de nadelen?
x

Ik pas alleen op bij kennisen dus ik heb niet echt een ´gesprek´gehad.

Ik krijg 3,50 per uur, maar die kinderen zijn al oud, die hoef ik alleen een verhaaltje voor te lezen als ze naar bed gaan en dan op het huis passen.
Als ze jong zijn en je meer moet doen, zou ik meer vragen…

Ik krijg rond de 4/5 euro per uur. Meestal vragen ze hoe oud je bent, wat voor opleiding je doet, dat soort dingen. En ik vind het heel leuk, het enige nadeel is dat kinderen soms vervelend zijn.

¤ hangt er vanaf bij wie, ik zeg meestal gewoon wat je zelf wilt geven, heb er dus geen ‘richtlijnen voor’
een gesprek heb ik nog nooit van te voren gehad over dingen, dus daar weet ik niets van wat ze je dan gaan vragen.
gewoon doen zoals je met oppassen ook zal doen lijkt me?

ik pas ook op, ideaal baantje!

Ik pas heel soms wel eens op bije en rijk gezin en dan krijg ik zomaar 10 euro per uur, terwijl de kinderen echt schatjes zijn!

En ik pas ook weleens op twee kinderen van 4 en 6, maar dat zijn echt etters! daar krijg ik 20 euro per avond en dan ben ik er iets meer dan 4 uur geweest :wink:

geen vaste prijs…
per avond 20,-

Ohh ik wil ook beginnen met oppassen lijkt me wel leuk maar
waar en hoe kan ik weten wie oppassers nodig heeft ?
en het lijkt wel een beetje eng in een vreemd huis en
mensen die je niet kent …

Bij jou in de buurt briefjes rondbrengen? Of iets ophangen in de supermarkt, IDK. Ik vond het niet zo eng, na een paar keer wen je er wel aan.

ik pas al best lang op, ben bijna 16.
heb één vast adres, dus daar moet ik sowieso om de week, maar meestal wordt het bij hun minimaal 4x per maand (ze zitten in een band).
en dan heb ik nog 2 adressen waar ik af en toe oppas.

ik kende alle mensen al dus heb ook niet zo’n gesprek gehad, meestal leggen ze je gewoon dingen uit over de kinderen en vragen ze bijv. of je weet hoe je (bij wijze van) een luier moet verschonen ofzo :’)

bij de ene krijg ik best weinig, ik durf er alleen niks van te zeggen :’) ¤2,50 per uur. soms wat meer.

bij de anderen krijg ik ¤3/¤3,50/¤4 per uur, dat varieert.
als ik 16 word moet ik echt maar eens meer gaan vragen, bij die eerste in ieder geval xD

Ik heb twee gesprekken gehad.
Een is nu me vast oppasadres van anderen nooit echt iets gehoord xD (kinderen ziek, zwangerschap etc…)

Ze vragen vaak of je evaring hebt en je ontmoet de ‘kids’ ook vaak :grinning:. Je moet vooral jezelf zijn en wel beetje lef/spontaan. Laat zien dat jij de perfecte oppas bent. Klikt het niet is het jammer…

Me eerste oppasadres hadden al evaring met oppassers dat scheelt wel.

De tweede gesprek was heel loom. De ouders waren saai en ze zeiden nogeens dat mocht gaan ik zat maar beetje op de bank naar hun gesprek te luisteren :S. Er was niet echt een klik. Maar de vrouw was ook zwanger en ze hadden nog twee kinderen. Dus eigenlijk had oppassen dan geen zin. (ze was toch vaak thuis, en als de baby is kan ik daar niet op oppassen, baby moet je wel evaring voor hebben). Iedergeval nooit daar opgepast kinderen ziek enz…

Ik verdien zo 4 euro per uur maar ook 5 euro xD. Ze ronden het altijd af, (omhoog hé xD) De kinderen zijn nu 7 en 10 en ik oppas er nu ongeveer 2 jaar!
En ze hebben nu ook een hond xD…
Is trouwens een groot huis haha… maar btw is gewoon leuk werk. Ik heb het gekozen ,omdat het makkelijk met school te combineren is. Nadeel is dat kinderen echt niet altijd Engeltjes zijn en je dus ook welleens de strenge oppas moet zijn :stuck_out_tongue: Maar dat gaat me aardig goed af … ze luisteren goed.

Ook een nadeel wanneer de kinderen op bed liggen en de tv doet het niet whaha. Had paar keer gehad en ja dan gaat de tijd langzaam …

Ojah de prijs die meeste verdienen met oppassen is 3,5 - 4. Ik begon zelf ook met 3,5 maar wat al zegt ze ronde vaak af of geven wat extra’s. (niet altijd hoor pas na 16 werd het ¤4)

Btw ik kom uit een familie waar ik de jongste ben… (ben nu 17- begon met oppassen toen bijna 15 was) Dus heb niet echt evaring kunnen opdoen behalve de kleinkinderen van mii buurman maar veder niks. Ik heb mii oppas familie ‘ontmoet’ via marktplaats. Ik heb nu één gezin en vind het prima maar ga binnenkort opzoek naar de vast inkomen.

((als het niet in buurt is of buiten de bouwde kom… vraag altijd even of ze je dan kunnen wegbrengen weer terug naar huis :wink:. Hoef je niet bijvoorbeeld in de winter door polder te fietsen. Ojah heb wel twee keer bij een vader achterop de fiets gezeten… als je maar veilig thuis komt :wink:, (kwamen van een dorpfeest)

succes!!

Ik pas echt heel vaak op. vooral bij 1 familie met twee meisjes van 2 en 3. Daar krijg ik tussen de ¤5,- en ¤10,- per uur. Ik heb wel een keer langs geweest om kennis te maken. Het is echt heel leuk en chill werk!

De mensen willen vaak je leeftijd, opleiding en ervaring en al weten. Als je het eng vindt kun je vragen of je een keer mag ‘proefdraaien’. Dat is dan een paar uurtjes met soms nog de ouders erbij.

Het geld hangt af van het aantal kinderen en je leeftijd. Je kunt uitgaan van tussen de 3 en 5 euro per uur bij vreemde meestal.

En pas op met kleine kinderen, ga daar niet zomaar oppassen als je daar geen ervaring mee hebt!!!

Ik pas ook al jaren lang op, krijg meestal tussen de 10 en 15 euro per avond.
één keer een gesprek gehad, maar dat was meer gewoon even kennismaken, wie ik was, wat ik deed en de ervaring.
Het is ontzettend leuk werk, al ligt het wel aan de kinderen. Zo waren mijn oude oppaskinderen verschrikkelijk met slapen, dus dat was echt niet leuk. Maar als de kinderen slapen is het heel relaxt, gewoon doen wat je wilt. En soms moet je tot best wel laat oppassen en zo laat heb je meestal niet zoveel meer op tv dus dan wordt het wel een beetje slaapverwekkend.

thanx voor reacties
Ik heb geen ervaring met babys ofso dus zou ik voor wat grotere kinderen
moeten passen ja :stuck_out_tongue:

Je kan ook met een nicht/zus/vriendin mee met oppassen, want mensen nemen niet zo vaak iemand zonder ervaring. (;

Ik il het eigenlijk ook wel graag proberen!
Ik woon nogal in een buurt met veel kindjes rond de 3,4 jaar :slightly_smiling_face: dusjh
ik word btw 15 en heb al op mijn nichtjes enal gepast…

Heeft er iemand al minder leuke ervaringen gehad met babysitten?

Ik pas ook 1 keer in de week op.
Doe het 2 uurtjes en daar krijg ik 10 euro voor.
Maar als ik er kom, liggen de kinderen al op bed haha, als ze gaan huilen ga ik even naar boven en stel ik ze gerust enzovoort =)
Het is wel leuk werk hoor, alleen soms even vervelend als de kindjes niet willen slapen.

Minderleuke ervaringen…
baby’s die niet op willen houden met huilen.
eenkennige kindjes. (ECHT HEEL VERVELEND )

^wat zijn eenkennige kindjes ? :’)

sorry, heb er nog nooit van gehoord :’)