Ik heb twee gesprekken gehad.
Een is nu me vast oppasadres van anderen nooit echt iets gehoord xD (kinderen ziek, zwangerschap etc…)
Ze vragen vaak of je evaring hebt en je ontmoet de ‘kids’ ook vaak
. Je moet vooral jezelf zijn en wel beetje lef/spontaan. Laat zien dat jij de perfecte oppas bent. Klikt het niet is het jammer…
Me eerste oppasadres hadden al evaring met oppassers dat scheelt wel.
De tweede gesprek was heel loom. De ouders waren saai en ze zeiden nogeens dat mocht gaan ik zat maar beetje op de bank naar hun gesprek te luisteren :S. Er was niet echt een klik. Maar de vrouw was ook zwanger en ze hadden nog twee kinderen. Dus eigenlijk had oppassen dan geen zin. (ze was toch vaak thuis, en als de baby is kan ik daar niet op oppassen, baby moet je wel evaring voor hebben). Iedergeval nooit daar opgepast kinderen ziek enz…
Ik verdien zo 4 euro per uur maar ook 5 euro xD. Ze ronden het altijd af, (omhoog hé xD) De kinderen zijn nu 7 en 10 en ik oppas er nu ongeveer 2 jaar!
En ze hebben nu ook een hond xD…
Is trouwens een groot huis haha… maar btw is gewoon leuk werk. Ik heb het gekozen ,omdat het makkelijk met school te combineren is. Nadeel is dat kinderen echt niet altijd Engeltjes zijn en je dus ook welleens de strenge oppas moet zijn
Maar dat gaat me aardig goed af … ze luisteren goed.
Ook een nadeel wanneer de kinderen op bed liggen en de tv doet het niet whaha. Had paar keer gehad en ja dan gaat de tijd langzaam …
Ojah de prijs die meeste verdienen met oppassen is 3,5 - 4. Ik begon zelf ook met 3,5 maar wat al zegt ze ronde vaak af of geven wat extra’s. (niet altijd hoor pas na 16 werd het ¤4)
Btw ik kom uit een familie waar ik de jongste ben… (ben nu 17- begon met oppassen toen bijna 15 was) Dus heb niet echt evaring kunnen opdoen behalve de kleinkinderen van mii buurman maar veder niks. Ik heb mii oppas familie ‘ontmoet’ via marktplaats. Ik heb nu één gezin en vind het prima maar ga binnenkort opzoek naar de vast inkomen.
((als het niet in buurt is of buiten de bouwde kom… vraag altijd even of ze je dan kunnen wegbrengen weer terug naar huis
. Hoef je niet bijvoorbeeld in de winter door polder te fietsen. Ojah heb wel twee keer bij een vader achterop de fiets gezeten… als je maar veilig thuis komt
, (kwamen van een dorpfeest)
succes!!