oppashond

En vind je dat niet een beetje zielig voor de hond zelf?
Honden kunnen niet heeeel goed tegen nieuwe omgevingen, ze blijven liever op 1 plek. Als ie dan na een paar maanden weer weg moet, is dat soms zwaar voor een hond.

ja, zat ik net ook aan te denken. zal eens kijken naar een asiel in de buurt

EDIT: ik heb al een kanshebber gevonden,
maar andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.
en ik snap dat jullie je hond allemaal niet weg willen geven,
dat zou ik ook niet kunnen.
maar er zal vast wel ergens iemand zijn die voor een tijdje zijn hond kwijt wil.

dat snap ik,
maar als er nou een verbouwing is waardoor de hond helemaal van slag raakt,
denk ik dat ie beter af is op een rustige omgeving dan met al dat getimmer enzo

Ik begrijp het wel goed, maar ik snap niet waarom je 'm eerst moet ‘uitproberen’ om het maar even kort door de bocht te zeggen. Er zijn zo veel mensen die een hond willen, en vervolgens geen tijd of zin er in willen steken dat de asielen overvol raken. Bij jou zal dit dan ‘hoogstwaarschijnlijk’ niet het geval zijn. Maar wat als jij nu niet aan die hond kan wennen? Dat hij dingen ‘moet’ (zoals jij het zegt) die jij hem niet kan geven wegens je autisme?
EDIT:
Elke hond is trouwens anders, in jou geval lijkt me een Border Collie niet geweldig aangezien deze honden ontzettend druk zijn. Maar wat ik dus bedoel is, een hond van iemand lenen is heel anders dan een eigen hond hebben. Die geleende hond is al opgevoed en je eigen hond moet wennen aan jullie thuis situatie en andersom.

Maar heb je dus niet iemand in je omgeving? Vrienden, familie, kennisen, buren etc…

het is trouwens niet alleen ik, maar ik (klinkt wat makkelijker) wil graag een hond “uitproberen” omme er op in te stellen,
hij past wel in ons gezin enzo, alleen ik moet me er even op voorbereiden,
en als het echt niet gaat dan geen hond.
dus ik vind deze zinnen van jou tegenstrijdig: Ik begrijp het wel goed, maar ik snap niet waarom je 'm eerst moet ‘uitproberen’ om het maar even kort door de bocht te zeggen. Er zijn zo veel mensen die een hond willen, en vervolgens geen tijd of zin er in willen steken dat de asielen overvol raken.
en trouwens vind ik dat je de conclusie “in jou geval lijkt me een bordercollie niet geweldig aangezien ze heel druk zijn” veel te snel getrokken.
ik ben van mezelf ook heel druk, en ben geen een kind dat in een hoekje zit, angsig is en geen sociaal contact kan leggen. ik heb alleen een beetje last van misverstanden en kan me moeilijk inschatten op dingen.
en veel mensen hebben tegen me gezegt dat ik ‘echt een hond moest nemen want dan kon ik de stress die ik had met de hond eruit spelen (ofhoe je dat ook zegt) en zou echt heel goed voor mij zijn omdat ik dan de misverstanden wat beter kon benaderen’ (psycholoog praat)
maar toch bedankt

nee, volgensmij niet,
maar ik zal eens iedereen gaan nalopen.

nou,
we kennen 1 iemand met een hond,
maar die is ziek, dus ja