oppashond

hallo,

wij (gezin) zitten er al een tijdje aan te denken om een hond te nemen,
alleen we willen er eerst eentje een paar maanden op proef.
nou denk ik dat er genoeg mensen zijn die hun hond even een paar maanden we willen (baby, verhuizen etc) maar ik kan er nergens een vinden.
zoiezo weet ik niet de echte term voor dat: oppashond, logeerhond, gastgezin?
weet iemand misschien een site waarop van die honden staan,
of heeft iemand (toevallig) er een aan te bieden.
alvast bedankt

Ik denk niet dat Girlscene hier een goede site voor is.
En ik denk überhaupt dat jullie gewoon beter eerst goed moeten nadenken over het nemen van een hond, en er dan 1 nemen (of niet).

ik heb wel een broertje voor je, komt op het zelfde neer :’’) , net zo’n aandachtsgeil kind :grinning_face_with_smiling_eyes:

dubbel :’’)

ja,
daar heb je gelijk in,
alleen op al die honden sites komt geen hond (;P)
en met dat tweede ben ik het ook wel meeëens alleen mijn moeder wil het,
en voor mij is het ook wat makelijker zodat ik weet wat ik kan verwachten (autisme)

voor hoeveel maanden?

Ik denk niet dat mensen hun hond bij vreemden achter zullen laten… Ik zou mijn hond in elk geval nooit een paar maanden laten logeren bij mensen die ik niet ken. Misschien kun je in je vrienden- en kennissenkring vragen?

ik denk niet dat er een speciale site voor is.

Alleen wij hebben een hond, en die willen we weg doen.
Hij is 7 jaar, en we hadden hem 2 jaar voordat mijn ouders gingen scheiden, toen hadden we nog heel veel tijd.
Nu hebben we hem nog steeds, alleen hij zit nu alleen maar in de bijkeuken, te niksen.
En het is een border collie en dat is echt een hond die veel moet doen. :’]

Maargoed.
Veel succes. xd

ja,
dat snap ik.
maar als het echt niet anders kan, en er zullen vast mensen zijn die in zo’n situatie zitten.

ahh border collies zijn zo leuk,
alleen we zoeken een hond die even een paar maanden weg mag,
en ik denk dat jullie hem dan niet meer terug willen,
ivb met het wegdoen van de hond

Ik kan mijn hond geen maanden missen :’) maar hier heb je niets aan, dussss upje!

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Zou me hondje nooit een paar maanden kunnen missen… lijkt me eerlijk gezegd ook beetje raar als er veel mensen zijn die dat willen:P Maar oke, succes!

Wij hebben wel een keertje van vrienden van ons een weekendje een hond gehad. Was voor hun makkelijk omdat zij een weekend weg waren, en voor ons om te kijken hoe het beviel om een hond in huis te hebben. Maar ik denk dat zoiets alleen werkt bij mensen die je kent. Ik zou mijn hond (ja, nu hebben we er zelf één :slightly_smiling_face: ) nooit een paar maanden bij een vreemde achterlaten.

Als je niet zeker weet of je een hond wilt, en of hij in jullie huishouden past, waarom denk je er dan überhaupt aan om een hond te nemen. Dat wordt dan weer zo’n zielig beest wat binnen een jaar in het asiel belandt. Alsof het daar al niet druk genoeg is met arme beesten die worden verstoten omdat ze aandacht nodig hebben.

Ik denk niet dat je iemand kunt vinden waarvan je een paar maanden een hond mag ‘lenen’. Maar misschien kun je bij een dierenasiel in de buurt vragen of je een hond een dagje mee naar huis mag nemen om te kijken hoe het gaat?

ik heb het misschien ook wel raar verwoord: genoeg mensen.
zal het even veranderen

je begrijpt het verkeerd,
we willen een hond, en gaan ook goed voor hem zorgen.
we hebben nou een kat en ik kan niet zonder dat beest.
dus in het asiel zal ie (hoogstwaarschijnlijk) niet belanden,
het gaat er om dat ik me er een beetje op moet instellen wat een hond allemaal moet.
dus als ik hem voor een maandje ofzo heb, weet ik een beetje hoe het gaat,
en kan ik daarna zonder teveel stress voor hem zorgen.