Oppas

Hee, ik wil graag gaan oppassen
Alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat kan gaan doen.
Ik bedoel, hoe kom ik aan een oppaskindje?
Iemand tips?
alvast bedankt : )

Je zou in de supermarkt een briefje kunnen ophangen?

of misschien dat iemand een advertentie plaatst in de lokale krant. of dat je zelf een advertentie plaatst dat je een oppasgezin zoekt!

supermarkt idd of aanbellen bij buren die kids hebben?

ja ik had gister toen ik naar de supermarkt ging even gekeken of er zo;n bord hing
maar ik zag m niet
maar mss heb ik niet goed gekeken
mja t is nu zondag dus ik kijk morgen wel

je kunt als je het bord kan vinden ook altijd nog kijken of er niet al een briefje hangt waarin gevraagd wordt om een oppas, want dat is bij ons ook nog wel eens. En als het er nu niet tussenhangt, niet meteen opgeven maar ga zo af en toe nog eens kijken. Want er komen natururlijk altijd nieuwe briefjes bij! (; succes!

jaa
maar als er geen bord hangt
mag je dan ook gewoon een briefje aan de muur hangen?
of is dat verboden?

Marktplaats, je moet zelf aanbieden op marktplaats, dat werkt echt snel! Binnen een dag had ik al een oppaskindje. ^^

Misschien kent iemand uit je familie iemand waar je kan oppassen.
Gewoon rondvragen bij vrienden en familie!
Heb ik ook gedaan!

hahaha ik heb echt geen idee, je zou het bij de kassa/informatiebalie kunnen vragen of ze zo’n bord hebben of wat je anders zou kunnen doen.

die marktplaats vind ik wel goed idee : ) ga ik eens proberen

ahaha, ik wil ook een oppaskindje, maar vind het niet fijn als ik die mensen helemaal niet ken ;o ? nou ik kijk wel xd. & een vriendin van me moeder is zwanger dus ik kijk wel ;]

ik ga morgen een briefje ophangen bij de appie. daar reageren mensen wel op. en je kan kijken of er in de buurt kinderen zijn? briefjes rondbrengen? heeft me buurmeisje ook gedaan.

Je kunt ook affiches uitprinten en in je buurt in de brievenbussen doen (:.

uhu
ik heb ad op marktplaats gezet
maar hoeveel moet ik vragen per uur?
(heb nu: notk)

Ligt eraan op hoeveel kinderen, welk tijdstip en wat je nog met ze moet doen.
Als je overdag ze moet vermaken verschilt het loon vaak wel wat met als je 's avonds oppast als ze liggen te slapen en jij in feite nik shoeft te doen.

oké maar wat is dat dan? ik kan me er echt geen voorstelling bij maken dus zometeen vraag ik om bv (ik zeg maar wat) 2 euro per uur terwijl de meesten 4 euro per uur krijgen, en dan vraag ik dus eig te weinig!

zelf krijg ik rond de 3 euro per uur, en dan afgerond naar boven. (bijv. 17,50 word 20.) maar ik vind het prima zo, want meestal is het 's avonds en hoef ik alleen met ze tv te kijken, chips te eten en ze uiteindelijk naar bed brengen. Eigenlijk alleen de leuke dingen dus.
Je moet denk ik even voor jezelf bedenken wat je er ongeveer mee wilt verdienen, en je zou kunnen vragen wat de ouders ongeveer willen betalen voor een oppas. en dan kunnen jullie wss samen wel tot een goede prijs komen.

marktplaats is idd heel erg handig! =)
ik zelf krig 4 euro per uur (2 kinderen) en 3 euro per uur (1kind).
overdag & savonds hetzelfde bedrag, (je snapt; ik pas liever savonds op haha)

Ik pas alleen 's avonds op. Drie kinderen, maar daar merk je nooit iets van. Ik hoef hélemaal niks te doen en krijg 2,50 per uur :slightly_smiling_face: (en wordt ook vaak afgerond naar boven)