Opnieuw spleetje tussen tanden?!

Hoi iedereen!

ik zit met een probleem. ik heb altijd al een spleetje tussen mijn voortanden gehad. Ik had een plaatjesbeugel gekregen en daardoor is alles rechter gaan staan, maar mijn tanden gingen weer schever staan dus ik kreeg een slotjesbeugel. Mijn spleetje ging toen helemaal weg en ik was super tevreden met mijn tanden. Maar nu is het spleetje weer terug! Ik draag keurig iedere nacht mijn nachtbeugel en dat al een half jaar lang. Ik heb laatst mijn tanden vergeleken met een foto net nadat mijn slotjes eruit waren, en mijn tanden staan weer iets minder mooi. Mijn tanden groeien terug! Mijn grootste issue is toch wel echt mijn spleetje, wat moet ik doen?

veel liefs wanhopige ik.

Heb je geen spalkje achter je tanden gekregen?

Ik zou even teruggaan naar de ortho en waarschijnlijk krijg je een plaatje als die het nodig vind om het toch nog een beetje te corrigeren. Dan zou ik vragen om een spalkje voor erna.

Terug gaan naar je orthodontist?

nee ik heb geen spalkje. ik zou het best willen maar ik heb verhalen gehoord over dan mensen m eraf beten aan de bovenkant. bij mij zal dat ook zeker gebeuren omdat mijn boventanden een beetje tegen mijn ondertanden aan staan.

en een plaatje? dat heb ik al gehad en dat heeft echt niet geholpen

ik zou terug gaan naar je ortho!

Ik heb hem ook al stukgebeten ja, maar dat duurt wel een tijdje voordat dat gebeurt hoor. Ik heb liever een spalkje die ik na een jaar moet vervangen (en een jaar is echt al snel) dan elke nacht een nachtbeugel indoen (en je tanden zijn nu alsnog verschoven). En maar een heel klein deel van de mensen bijt dat spalkje stuk, van tevoren kun je nooit weten of dat bij jou ook gaat gebeuren.

Een plaatje zou zeker kunnen helpen omdat het maar een kleine verandering is. Dat het voor je slotjes niet heeft geholpen betekent niet dat het erna niet zou kunnen helpen he, compleet andere situatie. Maargoed je kan wel heel veel op internet opzoeken of vragen maar de enige die er wat aan kan doen is de ortho, dus je moet gewoon daarheen dan.

inderdaad een spalkje ik heb deze onder, al ruim 4 jaar nog nooit hoeven te vervangen en me ondertanden staan nog perfect, dit heb ik dus niet boven, geen idee waarom moet eigenlijk ook even terug, ik heb ook een spleetje gekregen maar ik vind het wel schattig en leuk staan. maar goed, terug gaan naar de ortho

Dat met je ondertanden die tegen je boventanden anastaan heb ik ook plus speeltje en ze zijn dat eerst aan het veramderen voordat ze me sppleetje dichtte dat had jouw ortho eigenlijk ook moeten doen want mijn ortho waarschuwde me dat als ik dusndeed wat jij deed mijn tanden weer schever gingen staan pverdag omdat een nachtbeugel niet de beste optie is. Je.moet veranderen dat je onder tanden tegen je voortanden aanstaat anders komt het weer terug. Dus terug naar de ortho gaam

Dat kan zeker weer terug gaan groeien als je geen spalkje hebt gekregen. Dit gezeik heb ik 10x erger gehad dus snel terug gaan naar de ortho en een spalkje vragen!

Ik zou naar de ortho gaan en indd vragen om dat spalkje.