Opnieuw gaatjes?

Hallo
Lang, lang geleden (ongeveer 9 jaar) heb ik gaatjes laten schieten en die mochte er dan na een tijdje uit. Maar ik kreeg ze niet meer uit het “gaatje”. ik durfde er daarna geen gaatjes meer in te doen dus groeide ze dicht. Hierdoor werden mijn oorlellen rood, opgezwollen en dik en het probleem is dat ze na zoveel jaar er nog steeds zo uitzien :s
Ik wil opnieuw proberen om gaatjes te laten schieten ma ik ben bang da het kei veel pijn gaat doen en da ik ze weer nie uit ga kunnen krijgen. Heeft iemand dit ook al meegemaakt of weet iemand wat ik het beste zou doen???

Xx

Weet je waarom dat toen zo is gegaan? Dan weet je in ieder geval hoe je 't nu anders moet doen…

Heb je goed gedraaid, goed ontsmet?

ik heb wel goed gedraaid ma het kan ook zijn dat het met het slotje was waarmee ik aan het draaien was
ik heb het wel niet ontsmet

Een vriendin van mij heeft iets van 6x gaatjes laten prikken en steeds ging het fout. Nu heeft ze het een half jaar geleden weer geprobeerd en dit keer ging het goed.
Dus ik zeg gewoon nog een keer laten schieten! :slightly_smiling_face:

hahaha, amai 6x :flushed:, maar ik ben vooral bang dat (omda mijn oorlellen zo rood zijn) dat het enorm gaat bloede

Ik heb precies het zelfde,
Wil wel weer laten schieten, maar ben bang dat het weer gebeurd…

Weet niet van dat slotje, die doorstekers zitten echt mega vast… Dus dat slotje draait nog zomaar op zichzelf.

Mijn gaatjes waren een paar weken geleden na 1 nacht dichtgegroeid :pensive: Of in ieder geval de buitenkant, moest er ook doorheen prikken deed fucking veel zeer, omdat ik’t zelf deed en ik steeds stopte en onhandig bezig was, dus als jij die laat schieten zal dat reuuuuze meevallen.

Het bloede ook maar echt zo een druppeltje, en klaar… Dus dat enorm bloeden zal sowieso niet gebeuren denk ik.

de juwelier waar ik het had gedaan had niets gezegd over ontsmetten zou ik daar terug naartoe gaan ??
Zou het ook een allergische reactie kunnen zijn ?

elke vakantie zeg ik nu al tegen mezelf dat ik terug gaatjes ga laten schieten en dan zegt iedereen bij mij thuis: blijf er maar af voor het erger wordt :s

doet het bij jou ook pijn als je op je oorlellen drukt ??
ik vind echt vervelend :s

Ik heb hetzelfde gehad! Nu ja, ietsje anders.

Mijn oma gelooft dat ‘goud’ in je oren geluk brengt. Dus vanaf mijn 5e of zo liet ik gaatjes schieten en kreeg ik mooie, gouden oorbellen met konijntjes. Het schieten zelf deed geen pijn, maar er na… Mijn oren bloedden elke dag, het achterstukje groeide vast en het gaatje moest daardoor weer opengeprikt worden, weer veel bloed, etc. Toen hebben we besloten om ze te laten dichtgroeien.

Maar toen ik een jaar of 11 was wou ik per se weer gaatjes in mijn oren. Toen heb ik ze opnieuw laten schieten, en toen heb ik geen problemen meer gehad: geen bloed meer, geen pijn meer, etc.

Dus ik zou zeggen: gewoon proberen. (:

oke, nu alleen nog de moed bij elkaar rapen :wink:

Vertel een vriendin dat je dat wil doen, spreek een datum af met haar, dan kan je moeilijker terugkrabbelen…

a

Laat ze alsjeblieft piercen ipv schieten. Mijn gaatjes zijn nu zo ontzettend scheef :’( en ze groeien niet meer dicht. Als ik terug in de tijd kon, had ik ze ook laten piercen.

Wat is het verschil tussen piercen en laten schieten?

Dat was ik eerst van plan maar nu hebben al mijn vriendinnen al gaatjes en gaat dat nogal moeilijk :stuck_out_tongue:

nee sterylon heb ik niet gebruikt :s maar ik heb wel elke dag gedraaid

ze kunnen toch gewoon mee voor de steun? ze hoeven niet perse zelf ook gaatjes te laten schieten…

Als je weer gaatjes laat zetten, laat ze dan piercen en maak ze schoon met zoutoplossing (1 tl zout/1 kop gekookt water). Sterilon is eigenlijk te agressief voor je oren en piercen is misschien wat duurder, maar wel beter voor je oor.

Ja toen ik de mijne liet schieten (2 maanden geleden) had ik dat aan een vriendin gezegd dat ik dat wou, en zij heeft me erheen gesleurd xD Maar zelf had ze al gaatjes, hielp heel erg dat zij erbij was! (En ze heeft een filmpje gemaakt van het hele gebeuren, geweldig :stuck_out_tongue:)