Opnieuw een beugel.

Ik heb toen ik 11 jaar was een beugel gekregen. Een brug in mijn gehemelte en blokjesbeugel en een nachtbeugel. Ik kreeg geen draadje achter mijn tanden en moest dus nachtbeugel tot mijn 18e dragen. Ik ben nu 13 en ik heb mijn beugel en tanden helemaal verwaarloosd het staat weer helemaal lelijk niet zo slecht als eerst maar al best wel heel erg slecht en ik pas me nachtbeugel niet meer en er zijn stukjes afgebroken.

Ik wil dus nu weer opnieuw een beugel laten zetten maar ik weet het nog niet zeker… zou ik het doen ?

ik zou het wel doen :slightly_smiling_face: je bent pas 13, je zult later alleen maar blij zijn dat je het hebt gedaan! Als je het niet doet, denk ik dat je er spijt van krijgt.

Ik kon een beugel nemen toen ik 12 was ofzo, heb dat niet gedaan. Nu ben ik 21, en zijn mijn tanden schever gaan staan (niet heel erg, maar dat wordt denk ik wel steeds erger), en had ik hier geen last van gehad als ik die beugel had genomen met zo’n draadje erachter enzo. Nu moet ik denk ik wel over n paar jaar, of later ooit een beugel nemen, en dat kan je beter maar alvast gehad hebben denk ik dan! :slightly_smiling_face:

- oeps dubbelpost

ik zou het wel doen. er zijn mensen die in de zesde nog een beugel hebben, daar kijkt niemand raar van op hoor! :slightly_smiling_face:

Waarom staat dit bij Sex & zo?

Ik zou het ook doen! Je bent 13, niemand zal het raar vinden dat je een beugel krijgt.

Zeker doen, ik twijfelde er in het begin ook over omdat ik dan nog laat een beugel zou hebben (ik kon op mn 12e ook één krijgen maar dat wilde ik toen niet), maar ik ben toch heel blij dat ik het wel heb gedaan (wordt volgende maand 18, waarschijnlijk mag hij er volgend jaar uit). Daarbij… je bent nog maar 13, dan hebben volgens mij de meeste toch een beugel?