opnieuw beginnen in het buitenland

Lieve meiden,

Nadat mijn vriend bij mij is weggegaan ben ik mijzelf en mijn leven helemaal verloren. Alles wat ik had of deed was afgestemd op hem en overal zie ik de leegte.
Ik wil weg, en het liefst ver weg naar een ander land waar ik een eigen bestaan op kan bouwen en verder kan gaan met mijn leven. Ik zou het liefst naar Engeland of Amerika willen, maar hoe doe je dat, waar begin je? De enige mogelijkheden waar ik zo op kan komen zijn au pair of werken in een hostel, maar aangezien er waarschijnlijk nog veel huilende nachten zullen komen wil ik wel privacy en een eigen plek, maar dat heb je daarbij niet echt volgens mij. Ik kan helaas nog niet studeren (wat ik wel in Engeland wil doen) en heb alleen nog maar een havo diploma.

Zijn er hier meiden die ook zoiets gedaan hebben en tips hebben?

Het enige wat ik wil zeggen is loop niet weg voor je problemen. Naar het buitenland vertrekken gaat je (op de lange termijn) niet helpen.

sorry, maar wil je ajb de titel veranderen in OPnieuw

En misschien is het fijn om even afstand te nemen van al de dingen die eerst normaal waren, maar nu niet meer omdat je vriend er niet is. Dit kan in het buitenland, maar je moet niet enkel om de reden dat je vriend er niet meer is weg gaan. Dan doet thuiskomen na een tijd waarschijnlijk weer heel veel pijn en moet je dan nog een keer verwerken hoe je leven hier zonder vriend weer is.

Ik zal het nog even bij zeggen, voordat ik mijn vriend leerde kennen was ik al naar vertrokken naar het buitenland. Voor hem ben ik terug gegaan naar Nederland waar ik mij eigenlijk al lang niet meer thuis voel, en ik daarom ook meer moeite ermee heb.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Je kan ook in NL je leven opnieuw beginnen. Neem afstand van wat je normaal deed, deel je dag opnieuw in, zoek nieuwe hobbies e.d.

Het enige wat ik denk als je naar het buitenland wil gaan om opnieuw te beginnen, zou ik denken; denk je dat wanneer de grens wordt overgestoken, je gevoelens opeens verdwijnen?

Zoals hierboven: start gewoon terug opnieuw in eigen land.

Ik ben 21. En zoals ik zei wíl ik niet in Nederland blijven. Dat staat compleet los van mijn gevoelens, maar meer omdat Nederland mijn thuis niet is. Daarom ook niet de vraag of ik naar het buitenland zou gaan of niet, maar hoe. Ik woon nu pas 4 maanden weer in Nederland, en de enige reden dat ik terug ben gekomen is omdat mijn vriend hier een betere toekomst had.

Niet om lullig te doen, maar waarvoor heb je advies nodig dan als je je beslissing toch al hebt gemaakt om naar het buitenland te gaan? Je zegt je al in het buitenland woonde dus ik neem aan dat je weet hoe dat allemaal in zn werk gaat…?

Naja ik vroeg het meer om andere verhalen te horen en meer ideeën te krijgen. De laatste keer dat ik in het buitenland woonde was het zo’n verhuis package deal bij een baan en hoefde ik zelf vrij weinig te regelen. Aangezien ik dat niet weer wil doen en ik niet weet hoe het in andere landen zit vraag ik het.

Oprechte vraag, ook totaal niet rot bedoelt. Waarom wil je naar Amerika toe? Er is zoveel gedoe in Amerika nu met Trump en daarbij is een eigen zorgverzekering rete duur.
Waarom kan je nu niet in Nederland studeren dan? :cold_sweat: Want met een havo diploma kom je volgens mij niet heel ver, misschien een idee om eerst wat te sparen/studeren (als dat kan natuurlijk) en dan pas naar het buitenland verhuizen?

Ik snap dat je heel graag weg wilt, maar ik denk dat dit niet de juiste oplossing is.

Amerika lijkt mij heel gaaf en ook omdat het een Engelstalig land is, maar misschien een beetje te idealistisch gedacht. Engeland lijkt mij het leukste. En ik wil geen hbo doen, ben nu bezig met vwo certificaten te halen maar daar ben ik pas volgend jaar mei mee klaar, en daarna zou ik in Engeland willen studeren.
Natuurlijk ga ik eerst nog wat meer sparen, maar ik wil ondertussen wel alvast plannen

Dan zou ik je toch gaan focussen op Engeland en niet op Amerika. Amerika is amper haalbaar. Maar ook wat betreft studieniveau kun je veel beter naar Engeland. In Amerika ligt het niveau namelijk een behoorlijk stuk lager dan in Nederland (correct me if i’m wrong). Misschien zou je ook eens kunnen Googlen naar uitwisselprojecten. Ik denk dat je daar ook wel wat informatie vandaan kunt halen.

Nee ik heb zoiets niet gedaan. Je zou kunnen kijken of je vrijwilligerswerk via EVS kan doen in Engeland. Er zijn soms mogelijkheden om daarna er te blijven werken (niet altijd!) maar je bouwt dan ook al een kring e.d. op daar dus dat helpt je het eerste jaar door.

Waar woont je familie? Just a reminder dat in het buitenland ‘opnieuw beginnen’ zwaar kan zijn als je helemaal alleen bent. Als je toch echt wilt verhuizen zou ik iig beginnen met een studie daar, dit omdat je dan snel met mensen in contact komt en je je niet zo alleen voelt.

Hm ja dit probleem heb ik ook gehad. Ik ben toen heel impulsief bij een nieuwe vriend a/d andere kant van het land gaan wonen en kan je zeggen dat dat niet de oplossing was. Laat het eerst bezinken en probeer te “rouwen” (klinkt btje raar misschien maar je moet het toch verwerken)

Als je nog iets zoekt: workaway
Is een site met allerlei hosts wereldwijd. Je werkt bij ze in ruik voor onderdak & eten. Het werk verschilt heel erg per host natuurlijk, je hetb boerderijen, eco huizen, families waar je oppast etc.