opnemen

Ik heb geen idee waar deze topic thuishoort :astonished: maar kan iemand me alsjeblieft helpen?
Ik spaar voor een zangmicrofoon/mobiele recorder (opname apparatuur) / microfoon standaard/ koptelefoon/popkiller om te beginnen met opnemen. heeft iemand tips hierover want ik heb echt geen idee of ik nog een box nodig moet hebben als ik een mobiele recorder heb, en ik heb er echt 0 verstand van dus plieess help me!!
liefs x

Ik denk dat je deze vraag beter in het “media, film en muziek” forum kunt stellen :slightly_smiling_face:

Wil je echt de complete set? Ik heb er namelijk ook een besteld.
Ten eerste heb je een Audio Interface nodig, ik heb de Focusrite Scarlett 2i2. Daarna heb je een ‘DAW’ nodig, ik zou Audacity hiervoor gebruiken, want normaal kunnen ze 100 euro of meer kosten. Audacity is gratis. En studio monitoren, kies wel een set en goedkope (niet te, ze kunnen van slechte kwaliteit zijn). Ik heb de RODE NT1A microfoon set besteld, hier zit een studio-microfoon, pop filter, shockmount, en een soort van hoesje in voor de microfoon, om het te beschermen. Een standaard zal ook wel fijn zijn. Je kan ook een plug-in gebruiken, maar zoals ik al zei zijn die te duur. Dus download gewoon Audacity. Oh en een mixer kan ook wel erbij. Maar het hoeft niet perse.

Dit is trouwens voor een complete home-studio. Je kan natuurlijk ook gewoon een microfoon met een standaard, pop filter, shockmount hebben. Zonder al die mixers, monitoren, etc. Ook veel goedkoper en leuk voor beginners! :grinning:

Ik heb het allemaal van www.rjshop.nl

Trouwens, ik wil geen reclame maken ofzo, maar ik help je gewoon

super dankjewel! ik heb eindelijk mijn recorder binnen (tascam dr 40) en ik heb ook een goede camera om te filmen, ik ga nml een youtube kanaal beginnen voor al mn covers, maar ik denk dat ik naarmate ik meer video’s maak, dan ook inderdaag ga kijken voor de beginnerset, zoals microfoon met popkiller enzo. thanks !