Opmerking door klasgenoot

Is het normaal dat iemand tegen je zegt dat je een schaar door je keel moet boren? Blijkbaar wel, want mijn school neemt het totaal niet serieus.
Ik had vandaag het laatste uur Wiskunde en zat met mijn vriendin in het midden van de klas. Ik maakte een grapje tegen een jongen die achteren mij zat (laten we hem Kees noemen) over het haar van onze leraar, of we dat niet af konden knippen. Het zag er echt niet uit. Kees zei doodleuk dat ik mijn schaar door mijn keel moest boren. Zelfmoord plegen dus? Mijn vriendin verliet het lokaal (zij heeft vroeger vaak aan zelfmoord gedacht) en ik ging er dus achteraan.
Later had ik een gesprek met de vertrouwingspersoon. Kees zat er ook bij en loog over wat hij gezegd had. Dat hij niet meer wist wat hij gezegd had. Bla bla bla… allemaal gelul dus. Hij werd dus geloofd, ik niet. Ik zou het “verkeerd” verstaan hebben. Tuurlijk joh, mijn vriendin had het toch ook gehoord?
Hij kon geschorst worden als hij dit werkelijk had gezegd, maar ze leken het niet echt te geloven en deden er dus weinig mee. Ik snap hier echt helemaal niks van. :frowning_face:

Ik zou me er eerlijk gezegd niet te druk om maken als het maar 1 opmerking was.

vind de titel ook wat overdreven

Ik vraag me af of het echt zo serieus bedoelt was. Het is niet alsof je een doodsbedreiging hebt ontvangen. Ik denk niet dat iemand hiervoor bij ons geschorst zou worden.

Het is ook niet zo aardig dat jullie zulke dingen over zijn haar zeggen. Wie weet wist Kees niet eens de achtergrond van dat meisje en was het een grapje.

Een grapje zal ik het zelf niet noemen en de titel vind ik zelf niet echt overdreven. Mijn school helpt niemand met problemen. Je wordt een beetje aan je lot overgelaten daar.

Maar als er iets verbaal gebeurd is het nogal moeilijk om de waarheid te achterhalen voor de school. Ik vind persoonlijk dat je je niet zo moet aanstellen, als het nou echt vaker gebeurd zou ik het weer melden maar voor nu zal ik het lekker laten zoals het is.

In eerste instantie ben je natuurlijk gewoon op school om te leren. Waarschijnlijk bedoelde die jongen het helemaal niet letterlijk en neem je het te zwaar op. Waarschijnlijk voel je je nu gekwetst omdat je totaal niet de reacties krijgt die je verwacht, maar ik vrees dat dat even niet anders is.

doet hij dit vaker? want als het een opmerking is, is het niet zo erg vind ik.

Je topictitel mag niet in hoofdletters en is ook een beetje onduidelijk, dus ik verander hem even.

Ik denk dat je het een beetje te overdreven oppakt eigenlijk. Ik neem toch aan dat hij niet zo’n opmerking maakte met de gedachte van zelfmoord plegen…

Een school is er ook verantwoordelijk voor om een veilige thuishaven aan te bieden. Als een leerling zich niet veilig voelt, dan kan diegene ook niet effectief leren.

On-topic: ik zou het afwachten. Zegt die Kees nog meer van dat soort opmerkingen, dan zou je actie kunnen ondernemen.

Bedoelde die het niet meer onder het mom van ‘Duw die schaar maar door je keel’ als in ‘het is goed met je, kan mij het schelen wat jij vind’. Net zoals ‘Steek dat maar in je reet’? Als een soort uitdrukking dus? Kan het mis hebben hoor.

Het was vast niet zo bedoelt maak je er niet te druk over

Ten eerste ik mag types zoals jou dus echt niet, waarom moet je een opmerking naar iemand’s haar maken serieus wat is jullie probleem laat iedereen toch doen wat hij wilt. En die jongen meende het niet neem alles niet zo serieus -,-

tis een vreemde opmerking maar ik vind dat je het een beetje serieus opvat. like, die schaar omdat jij zei van kunnen we niet een met een schaar dr haar knippen (ofzo)

Hij heeft het vast niet zo bedoeld, het was vast weer zo’n ‘lolbroek’ die denkt dat hij grappig is, die heb je nou eenmaal op de middelbare school.
Als hij het nou elke dag zei, dan was het een ander verhaal maar het was één opmerking.

Oh, dat weet ik hoor. Maar ze had eerst in haar post staan dat haar school niemand zou helpen met zijn of haar problemen. Ik word daar altijd nogal kriegelig van, aangezien je in eerste instantie op school bent om te leren. School is in de eerste plaats namelijk geen hulp-instantie. Pas als er écht iets aan de hand is.