Opmaken in de Kruidvat/etos/etc

Ik werk dus in het kruidvat, en sinds ik daar werk verbaas ik me zo ontzettend over het grote aantal mensen dat zich ongegeneerd opmaakt met testers of zelfs nieuwe make-up midden in de winkel?
Nu mag ik fijn als medewerker die mensen de winkel uittrappen of ze zelfs laten betalen voor de spullen die ze gebruikt hebben. Dat is dan wel weer leuk.

Wat vinden jullie hier van, en doen jullie het zelf?

Nee, ik doe het zelf niet en zou het ook niet durven.
Denk dan dat het hele personeel je aan gaat kijken.
Maar hoef het ook niet te doen, heb thuis wel make-up.
Vind het een beetje raar, als je wilt testen oke, maar je helemaal opmaken?
Beetje raar.

als ik een nieuwe mascara / lipgloss koop ofzo, wil ik het wel even ‘testen’. hoe et nou echt staat. maar ik ga me niet helemaal opmaken. dat vind ik dan ook weer niet kunnen.

Ik zou me kapot schamen als ik me echt op zou maken.
Maar ik test wel eens een oogschaduw/foundation op mijn hand uit en ook wel eens een lipglosje kijken hoe de kleur is, maar meer echt niet.

Als ze nieuwe make-up gaan gebruiken vind ik dat wel heel brutaal (dus niet de testers).
Hoeveel je van testers gebruikt mag je toch zelf weten? Daar kan je die mensen niet voor laten betalen lijkt me…
dat neemt het niet weg dat ik het belachelijk vind dat mensen zich op gaan maken met testers

Oh ik dacht even dat je ging beweren dat dat wel kon.
Ik werk ook bij Kruidvat en ik erger me rot!
Gewoon doodleuk een nieuwe mascara opendraaien en uitgebreid op je wimpers staan smeren midden in de winkel…
Ik zou het niet eens kunnen, zou me veel te ongemakkelijk voelen :’).
Echt vreselijk die kinderen, en dan hun gebruikte spullen gewoon terugleggen in het schap. Bah.

EDIT: Ik test overigens alles op mijn hand. Lipgloss op je lippen smeren? Gadverdamme, al die bacterien van andere mensen binnen krijgen zeker? Ik test alles op mijn hand; lippenstift, oogschaduw, eyeliner… Mascara test ik gewoon helemaal niet, ik kom er thuis wel achter oftie fijn is ofniet.

Testers zijn om te testen, op een klein stukje huid of whatever. Niet om je hele gezicht mee op te maken. En ik zeg toch ook niet dat die mensen moeten betalen voor testers, ze moeten betalen voor nieuwe make-up die ze gebruikt hebben. :wink:

Oh cool, ik werk ook in de Kruidvat! Haha

En ja ik gooi dat soort mensen er ook altijd uit…

Ik heb er al vaak over nagedacht dat het best wel slim is om iedere ochtend voor je naar school gaat even langs de kruidvat ect. te rijden en je even op te maken met testers, haha! Ik snap in ieder geval wel waarom sommigen het doen, testers zijn gratis toch? Zelf zou ik het nooit doen, puur omdat ik het nogal dom vind staan om me in een winkel - waar iedereen je aan gaat staren - op te gaan maken. Ik vind het trouwens niet kunnen als mensen zich gaan opmaken met producten die nog verkocht moeten worden. Wat ik weleens doe, is een parfum gewoon even lekker opspuiten, hihi :blush:

Lipgloss smeer ik dan bijv wel even op mijn lippen en eyeliner op mijn oog, want dat is een hele andere textuur dan bijv je hand.

Foundation gebruik ik btw wel altijd op mijn hand

( alleen bij testers hea )

Tsja, ik test het meestal ook gewoon op m’n hand maar met mascara gaat dat niet, en daarvan zijn ook zelden testers, dus dat gebruik ik meestal ook gewoon, maar andere producten gewoon op mijn handen. Lipgloss vind ik bovendien ook vies om te gebruiken.

nog niet gedaan, echt nooit, en vind het behoorlijk asociaal

Goh nee dat snapte ik niet -.-

Ik deed dat vroeger altijd :3

En wat bedoelde je hiermee dan? -.-’
‘Hoeveel je van testers gebruikt mag je toch zelf weten? Daar kan je die mensen niet voor laten betalen lijkt me…’

Haha, iedereen loopt zich in dit soort topics altijd te verdedigen, lijkt ‘t wel. “Ik test altijd maar een klein beetje op m’n hand”. Zo vat ik het dan weer op :’)

Maar OT: belachelijk en aso dat mensen dat doen. Groot gelijk dat je ze d’r uitkickt!

Nou het lijkt me duidelijk dat je mensen niet een limiet kunt stellen aan hoeveel ze van die testers gebruiken, ook al is het de BEDOELING dat je een beetje op je hand test.

Kun jij wel lezen? Net zeg je dat het raar is als mensen moeten betalen voor testers, vervolgens zeg ik dat ze ook niet hoeven te betalen voor testers, en dan kom jij met zo’n rare reactie en dan dit argument erop?
Het slaat nergens op.

Ik kan lezen ja.

ik snap eerlijk gezegd niet wat daar asociaal is. :\
het zijn toch testers? als je bij douglas vraagt welke kleur foundation ofzo goed is , dan smeren ze dat ook gewoon op je gezicht.
ik smeer het ook nooit op mn hand, want mijn hand is veel lichter dan mijn gezicht.
dus smeer ik het op mijn kaaklijn.