Oplichters op Marktplaats uit Nigeria

Ik wil iedereen even waarschuwen voor wie deze mail krijgt:

[i]Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 50 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.

hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Abdullah Yusuf
Adress: No.45 Alekuwodo street
City ; Oshogbo
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Mariette Harenberg

P.S:voor een snelle reactie kunt u contact met mij op mijn persoonlijke e-mailadres (sddtnt44567@hotmail.com),…
[/i]

De naam van de afzender is steeds anders, zo kreeg ik vandaag weer precies hetzelfde mailtje maar dan van Evelyn Peters. Toen wist ik pas dat er iets niet klopte, anders was ik er misschien wel ingetrapt.

Super ! Zal gelijk sharen op facebook en dergelijk

Hun zijn zooooo dom :confused: Het is officieel bekend dat je niet moet handelen met mensen uit Nigeria, en dat er ook geen PayPal vestiging in Nigeria zit en alles. Ik snap echt niet dat ze het nog proberen :’)

Scheelt dat als ik weet dat ik te maken heb met buitenlandse mensen, ik ook nergens op in ga. Ik ben echt geen racist, alles behalve…

Maar ik heb hier inmiddels al zo veel rare dingen meegemaakt… Met Nederlandse mensen ook wel, maar lang niet zo veel als buitenlandse mensen.

Ik ben een scheepston t.w.v. €50,00 kwijt, mijn ketting die ik van mijn oma had gekregen als erfenis is gestolen in mijn eigen huis en ik heb totaal geen gegevens van de man, ik ben hier al met de dood bedreigd en het was dat mijn buurman het meekreeg door de muur heen anders was ik er nu al lang niet meer geweest, mijn vriend is al op de grond neergemept omdat de persoon het niet goed genoeg vond wat er op MP stond, etc.

Bovenstaand lijstje enkel en alleen door mensen met buitenlandse afkomst.

Dus tegenwoordig vraag ik mensen gewoon te bellen, dan ben je er vaak snel genoeg achter…

Goed dat je het zegt! Ik zal het doorgeven

Nou ja, je ziet toch ook wel aan dat gebrekkig Nederlands dat er iets niet volledig klopt :cold_sweat: … maar wel goed dat je het even meldt :slightly_smiling_face: