Oplichter bezig op kamertje.nl/kamernet.nl!

Even een waarschuwing voor alle meiden die een kamer zoeken:

Michael Ehlberg is een oplichter die kamers aanbiedt in Nijmegen, Arnhem etc.
Hij doet zich voor als een 45-jarige laborant die in London werkt maar zijn appartement nog in Nederland onderverhuurt.
Ik en mijn vriend zoeken samen een kamer en zagen deze kamer staan: http://www.kamertje.nl/kamers/58999/nijmegen
We vertrouwden het niet en hadden zijn naam op google ingetypt en kwamen op deze site: http://www.marktplaatsopl…viewtopic.php?f=48&t=4522

Oppassen dus! We hebben zijn naam al aangegeven op kamertje.nl.
Hij is ook bezig op marktplaats.nl.

Dit is de mail die je krijgt als je toch reageert:

Hello,

I am Michael Ehlberg and I just received an email of interest in my apartment located in Veldstraat, Nijmegen ,6533CD . I am an German researcher working for a pharmaceutical company . I am the only owner of the apartment, it is paid in full and it has no legal problems . The apartment has not been inhabited since I am no longer living in Nijmegen .
I wish to rent my apartment to some nice and responsible people and in order to do that I have to know a some details about you, like how many persons are you planning to live in the apartment, for how long, if you have a steady income, etc. I must tell you from the beginning that I do not have a problem if you are a student and I am very fond of pets and willing to accept them in the apartment(I am the proud owner of an english bulldog). You should also know that I appreciate sincerity very much.
In addition to everything else here is a little something about the apartment and myself so we can get to know each other.
The apartment is the one in the pictures from the advertisment.I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs)
The rent for 1 month is 300 EURO (for the entire apartment) including all utilities (water, electricity, Internet, cable). You can rent the flat for any period of time (open end contract) but not less than 3 months.
About myself, I am 45 years and as I told you I am a researcher in pharmaceutical products, currently living in London.
You can move in the apartment in the same day when you receive the keys. The only issue is that I am already in United Kingdom but I hope that together we are going to find a solution.
I appreciate your interest in my property and I am looking forward to a future collaboration and friendship.
I send you some pictures and all details with my apartment!

Best regards
Michael Ehlberg

Ah tof dat je het even meldt, ik was voorlopig nog niet van plan om een kamer te huren maar echt lief van je haha (:

Haha dankje :slightly_smiling_face:
Vind het zo laf dat iemand zich anders voordoet en dan mailt dat hij het belangrijk vindt dat er vertrouwen moet zijn terwijl hij ondertussen mensen geld aftroffelt die al niet veel hebben.

waarom verrouwde je het niet

Ik had dat ook 2 keer, heb toen ook de site gemaild, het is jammer wan thet klinkt zo leuk, maar engels en vage verhalen nooit geloven, en ook nooit betalen als je de kamer nog niet gezien hebt.

Goed dat je het even meldt!

Omdat de foto’s die hij stuurde niet te vertrouwen waren.
Hij doet zich voor als een 45- jarige man met een hond en op de foto’s zie je geen sporen van een hond/ single man. Het is eerder een soort modelappartement.
Ook is het hele appartement te huur voor 300euro per maand inclusief gas water en licht terwijl in Nijmegen daarvoor de gemiddelde prijs rond de 700euro ligt.
Ook is de mail is uitstekend engelstalig terwijl hij zogenaamd duits is en alleen in London werkt.
Ik heb ook gewoon een soort sixth sense, we hebben nu ook een huisbaas en die vertrouwde ik ook niet en dat is nu ook uitgekomen haha ;p

Inderdaad, dan ben je helemaal enthousiast en dan is het allemaal fake.
Ja klopt, op die ene site van oplichters staat ook dat hij eerst wil dat je betaald en hij dan de sleutel stuurt vanuit London. Yeah right :’)

Upje.

haha, ik zal mijn mails er ook op gooien, wss heel veel gelijkenissen :stuck_out_tongue:
Ik vertrouwde het ook niet, dus stopte ik met e-mailen, een half jaar later kreeg ik weer zo’n mail en toen heb ik de site gecontact.
Maar het is stom, want ik was bij de tweede keer helemaal hyper.

Deze was van onlangs

Hallo,
Bedankt voor uw interesse in mijn appartement. Helaas heb ik niet
geschreven in het Nederlands, want ik spreek niet zeer goed en is beter te
schrijven in het Engels. Als u problemen met het begrijpen mijn boodschap in
het Engels, aarzel dan niet om contact met mij opnemen in het Nederlands, en
ik zal mijn best doen om al uw vragen te beantwoorden. First of all I’m
sorry for the late reply but I had a lot to work and this is the time I
could give you a message. From the site add, you could see, that the
apartment located in: Jo Wuthrichlaan 51, 3526, Utrecht. It is located on
the 4nd floor, the number of the apartment is #3a. It has 2 bedroom, 1
bathroom, 1 kitchen and 1 living room (50 m2). I am looking for someone to
live in it, as soon as possible, because my company has won the auction for
a project, in construction, for a building that will rise up in Firenze,
Italy. I am a civil engineer, so my accommodation period in Italy will be
about 4 years. The renting period is from 2 months up to 4 years. As a
result of this I want to rent, for this period, at this price and also to
find the perfect person for my apartment. I`m the owner of the apt and it’s
like in the pics. The apartment is furnished, but I have the option of
sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no
extra costs). The rent for 1 month is 350 Euro, but you must to deposit 800
euro/2months + deposit (for the whole apartment) including all utilities
(water, electricity, Internet, cable, parking, air conditioning, fireplace,
dishwasher, garbage disposal, microwave, refrigerator). You can move in the
apt in the same day when you receive the keys. The only problem is that I`m
the only person who has the keys but I hope that we will find a solution.

Thank you for your interest and I will look forward to hearing from you

soon.

With Respect,
  Meng Tsai
  Via del Pallone, 4,
  Firenze, 50131    Italy
  P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my

only if you are truly interested in the apartment.

En deze vorig jaar:

Hallo (naam),
Bedankt voor uw interesse in het huren van mijn appartement. Helaas heb ik
niet geschreven in het Nederlands, omdat ik spreek niet zeer goed en is
beter te schrijven in het Engels. Als u problemen met het begrijpen mijn
boodschap in het Engels, aarzel dan niet om contact met mij opnemen in het
Nederlands, en zal mijn best doen om al uw vragen te beantwoorden.

I inherited the apartment from my aunt when she passed away. I renovated the
place 3 months ago when the last tenant closed his 6 months contract. The
place was rented for the last 6 months to a french photographer that was
very pleased to live in such a nice place. The apartment is very clean, with
new appliance, fully accessorized, all accessories you need to feel like
home. You just need to bring your clothes.

The rent is 400,00 EUR/ month.
The first payment will be 850,00 EUR. (2 months + deposit + 10 accommodation
free days - all costs included)
You will get 10 days return policy (you will live there the first 10
accommodation for free and if you will not feel comfortable, or if anything
will not be as described you can request your full payment back, and your
money will be returned to you in 24 hours with no questions asked).
Requirements: Everything that will be broken during your stay will be
replaced by the tenant.
The property will be insured at a company when you move in, and electronics
are under factory warranty (I don’t keep old electrical equipment).
The rent covers all the expenses (heating/light/cable/internet access … ).
The last tenant had a housekeeper that charges 60 EUR / month (1 time a week
to make a general housekeeping), if your contract will be done for at least
6 months, the housekeeper’s fee will also be included in the monthly rent.
If the terms above are acceptable and you are still interested in the place,
let me know and I will email you the step by step procedure. I will wait for
your email.

With Respect,
Qiao Tung
Via del Pallone, 4,
Firenze, 50131 Italy

Het zelfde adres en een vriendin zei: google translate :stuck_out_tongue: dat zag ik pas later.

reactie van de site:
Hoi

Nee helaas zijn dit geen onbekend.
Meestal worden deze kamers eruit gefilterd (worden eerst bekeken eer ze op de site komen).
Verder reageren op hun hoeft niet, dat is helaas verspilde moeite.

Met vriendelijke groet,

Stefan Moes

StudentenWerk / CareerNetwork Hoofdkantoor

Onderwerp: Re: Oplichters?

Hoi Stefan,

Dankjewel, ja het klonk allemaal erg mooi. Maar dit zijn geen onbekenden van jullie? Moet ik nog reageren op hun of zal ik gewoon niets meer sturen?

Met vriendelijke groet,

Maaike
Verzonden vanaf mijn BlackBerry«-toestel

Subject: RE: Oplichters?

Hoi Maaike,

Hier vooral NIET op in gaan.
De sleutel zul je namelijk nooit ontvangen.
De kamer is van de site verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Stefan Moes

Onderwerp: Re: Oplichters?

Ik heb een reactie en dat gaat voornamelijk over geld, ze wil de sleutel sturen en dat ik dan betaal. Ik heb nog niet gereageerd.

Met vriendelijke Groet,

Maaike Janssen
Verzonden vanaf mijn BlackBerry«-toestel

Subject: RE: Oplichters?

Hoi Maaike,

Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel, we screenen de kamers dan ook voor deze online komen te staan.
Het komt helaas wel eens voor dat een plaatsing niet opvalt als oplichting. Excuses hiervoor.

Wat is de straatnaam van deze recente kamer?

Met vriendelijke groet,

Verzonden: zondag 23 januari 2011 11:41
Mark Verbunt
Onderwerp: Oplichters?

Ik ben al een tijdje lid van Kamerhulp en ik vind het een hele goede site. Ik hoef nog niet op kamers, maar reageer zo af en toe op een kamer die mij leuk lijkt. Maar het is mij opgevallen dat er volgens mij oplichters op de site zitten. Ik had gereageerd op een kamer begin november. Het was een appartement met twee kamer voor 400 euro. Ik kreeg een reactie eerst een deel in het Nederlands en toen de rest in het engels. Ik vertrouwde het verhaal niet en heb niet meer gereageerd. Gisteren reageerde ik op een appartement met drie kamers, de foto was erg het zelfde als die van november. Ik kreeg zo’n soort gelijke email.

Heb je goed, bedankt dat je die post!
Kunnen we hier misschien een algemene oplichtertopic van maken :slightly_smiling_face:

Jaa goed idee! Ik zoek zelf geen kamer, maar een vriendin van mij had eens een mail gekregen dat ze gekozen is als model voor iets. Ze had haar gegevens gegeven, en hun zouden haar een cheque sturen die ze in moest vullen. Laat ze mij die email zien, ik verder googlen, blijkt het een oplichter te zijn! Zo overduidelijk, want het was té mooi om waar te zijn…Want ze zou dan honderden euro’s per maand krijgen, omdat ze haar gezicht gebruiken.
Aii…Ik had haar er net op gewezen dat het nep was, anders was ze erin door gegaan!

Ja! Goed idee, wij zijn gelukkig zo snugger en “sixth sense” :slightly_smiling_face: geweest om het niet te doen,maar mijn moeder riep allemaal: joh, leuk moet je doen, kan best, ja hoor. Maarja zij wordt geregeld opgelicht :pensive: voorkomen is beter dan genezen.

Hahaha ja inderdaad ;p
Hmm ja, klopt. Ik weet alleen niet hoe ik de titel kan veranderen, zal ik iemand van de redactie noten?
Ik vind het wel belangrijk dat iedereen geinformeerd word.

Je kan ook een mod vragen om het te veranderen en misschien sticky te maken?
Zoals Phaedra.

Jaaaa, dit ken ik inderdaad! 2 jongens die ik kende van uitgaan zijn door hem opgelcht in Nijmegen, is ook een heel programma over geweest op tv…

Ik weet trouwens niet of het van hem is, maar lijkt er verdacht veel op…

Heb Phaedra genote :slightly_smiling_face:

Het is vaak niet maar 1 persoon, mijn persoon was wss de Italiaanse maffia :stuck_out_tongue: Ja echt waar.