opleidingen

Hey all,

ik zit momenteel in 5vwo en ik vroeg me eigenlijk af wat en welke opleiding ik eigenlijk wil doen. ik weet niet eens of ik hbo of wo wil gaan doen ;p…
ik ben geïnteresseerd in mensen en communicatie,
iemand enig idee?

en wat doen jullie voor een opleiding?

liefs

heb je geen keuzetraject dat je moet doorlopen voor school?
je hebt nog 1,5 jaar… en ik denk niet dat wij dat kunnen uitzoeken voor je
als je googled op tkmst krijg je de site van toekomst, zij hebben een heel traject om te kiezen. van de grootste stappen (dus wo/hbo) tot de kleinste (waar je gaat studeren als je een studie hebt gekozen) ik zou daar eens kijken

hoe bedoel je met keuzetraject?
nee ik snap dat jullie het niet kunnen uitzoeken voor mij wat voor opleiding ik ga doen haha,
maar er zijn zoveel onbekende opleidingen voor mij zeg maar,
dus ik vroeg me gewoon af wat jullie voor opleidingen deden

Ik zou naar opendagen gaan van scholen sowieso. Dan krijg je een indruk van opleidingen, er zijn vast wel een paar die je leuk lijken. Je kan op internet zoeken op sites van scholen naar opleidingen.
Ik doe nu communicatie, ben net begonnen maar het bevalt goed.
En of je hbo of wo wil t gaan doen hangt van je opleiding af en of je ook graag meer praktijk wilt of juist veel studeren.

wij hadden een studiekeuzegids met alle opleidingen hbo en wo
En dat was best een dik boek. Was van tkmst dus ik zou zeggen vraag er eens naar bij je decaan.
Als je weet welke sector je wil werken scheelt dat al heel erg en ook op de site van tkmst kan je veel uitzoeken en zoeken per catagorie.

doe deze test:

http://forum.girlscene.nl…ages/178352/last#m9154421

WO:

Psychologie (mens in het algemeen)
Pedagogische Wetenschappen (meer op kinderen gericht)
Sociologie (meer op achterliggende sociale modellen/groepen gericht)
Communicatiewetenschappen (meer om geschreven taal zo interessant en duidelijk mogelijk te maken)

HBO:

Journalistiek
Toegepaste Psychologie
Sociaal Pedagogische Hulpverlening
Maatschappelijk Werk en Dienstverlening
Communicatie
Communicatiesystemen
Human Resource

Om maar wat te noemen :'D

dit kun je goed zelf opzoeken op internet maar je bent blijkbaar te lui om zelf te kijken
dan heb ik al geen zin om iemand te helpen dus ik zou zeggen zoek het lekker zelf uit!

Gewoon wat open dagen langs gaan, folders aanvragen, op internet lezen… Als je echt nog geen idee hebt wat voor iets je wil kunnen wij er verder ook niet echt iets mee!

En als je het dan wil weten, ik studeer WO Bedrijfseconomie. :stuck_out_tongue: Heb je geloof ik niet echt iets aan gezien je interesses maar goed!

Ik doe nu HBO Media, Informatie & Communicatie, ook erg leuk!

haha nee dat is het niet,
ik denk dat er voor mij nog heel onbekende opleidingen zijn die niet 123 op google komen.
altijd als ik zoek komen een beetje dezelfde opleidingen eruit.
dus ik vroeg me gewoon af wat jullie deden, alleen iedereen reageer top mijn verhaalt ;p
het is dus niet dat ik te lui ben om zelf te zoeken…

DOe de test van iCares : )

dankjewel (: zal ik zeker doen, wij hebben dat boek nog niet gehad

nee wij kregen het ook niet. Ik ging naar de decaan en toen kreeg ik hem mee.
Ze hebben een waarde van 5 euro omdat er zoveel papier in zit en das zonde om iedereen er 1 te geven terwijl sommige hem niet moeten.
Je moet er dus echt om vragen.

okee is goedd,
vandaag was de decaan er niet >.< dus ik zou morgen even vragen (: