Opleiding

Hey dames,

Ik hoop dat iemand mijn hiermee kan helpen. Ik zet het even op een rijtje wat ik leuk vind.

• Iets met mensen(sociale kant)
    Iets met kinderen
    1 op 1 praten met kinderen en hun helpen met problemen thuis/drank/drugs leeftijd liefst tot 20 zoiets
    Jeugdzorg, GGZ, iets in het ziekenhuis.

-

Zoiets lijkt mij leuk. Ik zit nu in 5 havo.
Maar met welke opleiding kan ik nou zoiets?? SPH/MWD/Pedagogiek??
Ik snap al die verschillen niet meer
Ik hoop dat iemand mij hier onderuit kan helpen.
groetjes

Als je in 5 havo zit, heb je niet iets van een decaan op school die je hier mee kan helpen?

Ik studeer totaal niet in de richting dus kan je er weinig over vertellen, sorry!

Je had toch laatst ook al een topic? Of ben ik in de war?
Daarnaast zijn dit vragen voor een decaan of een studieadviseur van een hogeschool.

SPH/Pedagogiek is vaak met groepen, MWD vaak 1 op 1. Dat is wat ik weet.

Ik denk dat pedagogiek dan de beste keuze is voor jou! Ik ben zelf net gestopt met de pabo en ga volgend jaar pedagogiek doen, maar heb ook gekeken naar SPH en MWD. MWD is meer 1 op 1, SPH met groepen. Bij MWD heb je ook vaak nog de juridische zaken die jij dan moet regelen voor de client, bij SPH is de sociale kant belangrijker. En bij MWD en SPH krijg je te maken met veel meer dan alleen kinderen, ook ouderen, gehandicapten, verslavingszorg etc. Pedagogiek is ook heel breed, maar wel specifiek gericht op kinderen en jongeren (0-25 jr), en je mag kiezen of je groepen of 1 op 1 wilt. En ik had ergens gelezen dat pedagogiek meer preventief is (dus problemen voorkomen) en SPH/MWD meer problemen oplossen. Hopelijk heb je hier wat aan! :slightly_smiling_face:

Je hebt idd de laatste tijd al heel veel topics geopend over dit onderwerp. Het lijkt me verstandiger dat je met iemand uit je omgeving hierover gaat praten, die kent jou beter dan wij.

En je moet opschieten, want 1 mei is de deadline om je in te schrijven in Studielink.