Opleiding Writing For Performance!

Hoi allemaal,

heeft iemand hier ervaring met deze opleiding die aan de HKU te volgen is?
Doe je deze opleiding of heb je ooit auditie ervoor gedaan?
Ik zit al een tijd met deze studie in m’n hoofd en nu had ik me impulsief aangemeld voor de audities volgende week. Ik was eigenlijk te laat maar als ik vandaag of uiterlijk morgen mijn inschrijving bevestig kan ik nog auditie doen.

Maar, deze auditie kost 125 euro en ik weet dus niet eens echt zeker of dit iets voor mij is, daar wilde ik via de audities achter komen. :’) Ik heb het geld zelf niet en mijn ouders moeten het dus in ieder geval voorschieten.

Om het drama nog groter te maken; ik heb de schoolweek na dat weekend van de audities tentamens.

Dus mensen die ervaring met deze opleiding en vooral de audities hebben; help me! Wat zijn jullie ervaringen?

Ik voel me heel erg tot de opleiding aangetrokken omdat het schrijven is maar ergens denk ik dat het een volslagen onzinstudie is en dat houdt me weer tegen. Een schrijfopleiding doen biedt niet bepaald toekomst, natuurlijk…

Aah ik weet het niet. :hammer:

Ik zou het niet doen. Als je schrijver wilt worden, heb je geen opleiding nodig. Je kunt veel beter iets kiezen waarmee je een grotere kans hebt op een baan, want van schrijven alleen kunnen heel weinig mensen leven - als het je al lukt om schrijver te worden, want dat is ook iets wat veel mensen willen en waar maar weinig mensen in slagen.

Lekker veel geld verdient zo’n school met die audities.