Opleiding (wo) : Industrieel ontwerper

Iemand die hier meer van weet? Kent iemand, iemand die dit studeert? Ik zou heel graag meer van deze opleiding willen weten, want ik vind het zo leuk klinken, maar ik ben bang dat het toch niet iets voor mij is, omdat ik niet bepaald technisch ben aangelegd… en ik ben ook niet zo’n wiskunde fan…
Ik vroeg me af hoe ‘slim’ je precies moet zijn voor deze opleiding en hoe ‘technisch’, of dat de vaardigheden je echt goed aangeleerd worden.

Mijn broer studeert dit in Delft! Voor hem is dit de perfecte combinatie omdat het creativiteit met wiskunde/techniek combineert. Hij zegt dat het inderdaad best technisch en wiskundig is, maar (volgens hem) is de kans op een baan ook redelijk goed en dat is ook wel een belangrijk punt waar je in de eerste instantie misschien overheen kijkt.
Ik weet zelf niet heel veel van deze studie, maar wat ik wel altijd zou aanraden is een dagje meelopen met eerstejaars!

Een vriend van mij studeert dit aan de UT (Enschede) en hij gaat stoppen :’) Maar ik vond het ook niet 100% bij hem passen. Volgens mij vond hij het niet leuk dat er ineens verwacht werd dat je hele dagen aan het tekenen was terwijl hij geen enkele teken ervaring had. Hij moet wel echt lastige wiskunde, écht pittig, hetzelfde als de andere technische opleidingen (technische natuurkunde, scheikunde, biomedische techniek etc) maar ik ben van mening dat als je iets echt heel leuk vindt, het op de één of andere manier wel lukt als je hard genoeg werkt. Meelopen is idd een aanrader!

Hele dagen tekenen, dat klinkt niet verkeerd. Poehh, ik zie wel op tegen dat wiskundige, maar zal nog verder kijken. Beetje jammer dat ik geen wiskunde b en natuurkunde in mijn profiel heb gehad…

Mijn beide ouders hebben dit gedaan, het is wel heel erg technisch ja.

Word je toegelaten zonder wisb en natuurkunde dan ?

Volgens mij niet
http://studenten.tudelft.nl/informatie/administratie/jaarlijkse-inschrijving/inschrijven/toelatingseisen-bacheloropleidingen/toelatingseisen-vwo-diploma-cm/

Zonder natuurkunde en wiskunde kom je echt niet ver bij deze opleiding, een aantal vrienden met een NT profiel vonden deze opleiding al te ‘zwaar technisch’

Oke, dan ben ik erover uit dat het niet iets voor mij is :wink: . Bedankt voor jullie reacties.