Hallo meiden!
Ik heb even snel hulp nodig, daarna laat ik dit topic verwijderen.
In september ben ik begonnen met de opleiding tot zelfstandig werkend kok, voltijd. Nu red ik het financieel niet en wilde ik overstappen naar BBL.
Sinds vorige week heb ik een bedrijf gevonden die mij een contract konden bieden en die op de site van erkende leerbedrijven staan. Ik ben vorige week begonnen maar kreeg deze week pas te horen dat deze informatie verouderd is!
Nadat ik vandaag in gesprek ben gegaan met mijn studiebegeleider, heeft hij mij per direct overgeplaatst naar de bbl opleiding, ook al heb ik dus nog geen officieel erkend leerbedrijf.
Vanavond kreeg ik een mail van een ander bedrijf. Ze wilden me graag uitnodigen voor een gesprek. Ik heb telefonisch contact gezocht om te vragen of zij echt een erkend leerbedrijf zijn zodat ik niet nog eens hetzelfde probleem heb.
Deze meneerwas ontzettend vriendelijk en enthousiast. Er is een leermeester aanwezig dus ik kan gewoon mijn opleiding daar volgen. Als ik mijn CV en motivatiebrief zou mailen bellen ze me voor een gesprek om alles in orde te maken en papieren enzo te tekenen. Ze zijn nog steeds geïnteresseerd en ik kan per februari beginnen.
Nu moet ik eigenlijk morgen werken bij het eerste bedrijf waar ik dus sowieso niet kan blijven en uiterlijk woensdag weg zal gaan. Zal ik het gesprek met het nieuwe bedrijf afwachten en morgen nog gewoon gaan werken, terwijl ik er niet zoveel zin meer in heb omdat ze dingen verzwegen hebben… of morgen opbellen dat ik toch een bedrijf heb gevonden waar ik wel mijn opleiding kan volgen?
Ik heb nog geen contract oid getekend dus hier zit ik ook niet aan vast.
Alvast bedankt voor jullie hulp!