Opleiding van 1 jaar of minder

Hoi

Ik ga een tussenjaar nemen om natuurkunde te halen als examenvak zodat ik daarna de universitaire studie kan doen die ik wil doen waarvoor ik dus natuurkunde nodig heb. ( Ik wil psychobiologie gaan doen)
Alleen ben ik ook heel erg geïnteresseerd in dingen zoals management, fashion, make-up, vormgeving etc. ( bijna alles wel, behalve werken in de zorg).
En het leek me wel leuk om daar een korte opleiding of lange cursus van te doen in mijn tussenjaar. Ik vind leren, werken en nieuwe dingen leren gewoon heel leuk.
Dus mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik had net wel visagie gevonden, van een half jaar volgens mij, maar dat kostte flink wat.
Iemand ideeën?

Ik ga je helaas niet kunnen helpen, maar ik volg dit ook even!

Je kunt wel een cursus of korte opleiding doen, maar dat kost altijd geld. Daar kun je niet onderuit komen.

Ja ik snap dat het geld kost, maar ik bedoelde bijvoorbeeld visagie kostte 2000-3000 euro voor nog niet eens 8 maanden oid :wink: 150 euro per maand kan ik doen maar meer denk ik niet.

^Ik denk dat je dan sowieso een lastig pakket hebt. Dit soort beroepscursussen zijn particulier en vaak duurder dan een gewone opleiding. Ik zou het knap vinden als je iets voor 150 euro p, maand kan vinden.

Misschien iets op LOI dat leuk voor je is? Dat is vaak wel betaalbaar.

@ Stark ja ik heb gisteravond na het openen van het topic bij LOI gekeken en wat studiegidsen van cursussen waarbij je een goed erkend diploma krijgt aangevraagd :slightly_smiling_face:

@Impolite. Ja ik ga dus wss ook één vak bij de vavo doen. Ik ga dan inderdaad even op school navragen, maar ik denk niet dat ze er veel van zal weten, mijn decaan, want op alles geeft ze toch maar gewoon antwoord dat we dat even moeten opzoeken :stuck_out_tongue:

Ik studeer nu via NHBO (thuisstudie). Aardig betaalbaar en een leuk aanbod :slightly_smiling_face:
http://www.nhbo.nl
Ik zie dat ze nu met pasen (enkel vandaag en morgen) 15% korting op alle thuisstudies geven :slightly_smiling_face:

Mocht je engels heel goed zijn dan kun je kijken naar de cursussen die via Coursera en Alison worden aangeboden. Ik heb via die websites ook verschillende studies gedaan. Bij Coursera betaal je voordat je begint met studeren, en krijg je het certifcaat digitaal als je slaagt. Bij Alison begin je gewoon met studeren, en kun je achteraf bepalen of je het certificaat wilt kopen.

Is het betrouwbaar en zeker dat je met je diploma ook echt aan de slag kunt?

Nhbo is een goede tip bedankt!

Mijn Engels is best goed dus zulke dingen vind ik ook altijd interessant daarom had ik me al voor een paar cursussen bij futurelearn.com aangemeld haha. Maar dan eerder gewoon uit eigen interesse in de onderwerpen. En een diploma is altijd leuk, maar ik weet niet in hoeverre de diploma’s van futurelearn mij bij een eventuele baan gaat helpen :stuck_out_tongue: De onderwerpen zijn vooral een soort intro’s tot theoretische studies dus wel heel interessant maar niet praktijk of werk gericht. Ik ga wel nog bij allison kijken of ze daar andere studies hebben die ze bij futurelearn niet hebben dus bedankt:) !

Kappersopleiding? junior kapper kun je binnen een jaar halen.

Daarnaast niet je richting maar detailhandel (verkoper) en beveiliger zijn ook 1 jarige trajecten