Ik wilde de site van kombijdepolitie voor je linken, maar zie dat ie vernieuwd is! Nu kan ik het zelf ook niet vinden. Er was namelijk echt een heel mooi overzicht, maar waar dat in hemelsnaam is gebleven…/???
Volgens mij (kan al het onderstaande niet met 100% zekerheid zeggen, aangezien ik die pagina dus niet kan vinden op internet) heb je als vooropleiding voor recherchekundige een hbo/wo-opleiding nodig, dus je kan niet met Havo of VWO direct instromen in de opleiding. Er worden geen specifieke opleidingen genoemd, maar het zou wel handig zijn dat je wel een beetje een logische aansluiting gebruikt. Dit hoeft trouwens niet per se een militaire opleiding te zijn of zo hoor, zoals je ergens eerder noemde. Tevens dácht ik dat je eerste jaar gelijk stond aan die van een normale politieagent, dus dat betekent inderdaad straatwerk. Indirect betekent dat dus ook dat je gewoon naast de psychologische test de lichamelijke test moet doen, met nog wat andere testen. Deze testen zijn over een bepaalde tijd verspreid, dus die heb je niet allemaal gedaan in één à twee dagen. (Ik weet heel toevallig dat ze specifiek voor recherchekundige de toelatingseisen willen veranderen, maar wat en wanneer dat gebeurd weet ik niet. Dat is enkel een concept en dat zal nog wel wat jaartjes duren, als het überhaupt gaat gebeuren.) Als laatste dacht ik wel dat het zo was dat je alleen recherchekundige kan studeren als er vacatures voor zijn. Daarop solliciteer je dan, waarna je de opleiding kan volgen. De kans is dus niet heel groot, vergelijk het maar met numerus fixus, inclusief bindend studieadvies^^
Stiekem is het trouwens een beetje dubbelzinnig wat je zegt;p Heb het idee dat het je wel supertof lijkt om te schieten, maar dat je geen zin hebt om bekeuringen te gaan schrijven. Beide is in feite werk van de doodnormale politieagent, haha;p (geeft niet, hoor, mij lijkt schieten ook heel wat leuker dan bonnen schrijven)
Ik zou gewoon mailen naar kombijdepolitie, met de vraag of je het overzicht van de opleiding recherchekundige mag krijgen, inclusief de eisen/voorwaarden/etc (: