Opleiding te makkelijk.. Wat nu?!

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik volg sinds september de opleiding Pedagogisch Werker op niveau 3, maar het probleem is dat ik het allemaal veel te makkelijk vind. Ik word ook zo moe van de manier waarop de lessen worden gegeven… Het wordt allemaal zo voorgekauwd en het is zo langdradig. Nu dacht ik eerst dat ik de rest er ook zo over dacht, maar dat is bij een groot deel dus niet het geval. Ook haal ik zonder er ook maar iets voor te doen met gemak de toetsen (altijd al gedaan).

Maar als ik het goed begrepen heb mogen de mensen waarvan ze denken dat die het aankunnen, volgend jaar in plaats van naar het tweede jaar meteen naar niveau 4. Dan moet ik als het goed is nog 2 jaar. Ik wil nu echt zo snel mogelijk klaar zijn met deze opleiding.
Ik ben het nu al zat!

Wie weet er hier of je bepaalde examenonderdelen zoals bijvoorbeeld Nederlands apart kan halen zodat ik dit niet meer hoef te doen? Of misschien iets anders??

Ik heb eigenlijk geen antwoord op je vraag. Maar kan je het niet met je studiebegeleider bespreken? Die kan je meteen advies geven dat ok echt bij de opleiding waar jij die volgt past. (:

ja gewoon vragen of je mag doorstromen naar niveau 4

Ik zou het gewoon met je contactpersonen op je school erover hebben, die weten veel meer wat er mogelijk is bij jouw opleiding.

Hebben jullie geen mentor of studieloopbaanbegeleider op school voor dit soort advies?

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! De reden dat ik het hier vroeg, is omdat het op mijn school allemaal erg slecht geregeld is en ze niet echt hun best doen om te helpen, maar ik zal het proberen om het er met iemand over te hebben.