Opleiding stress

Beste forum, ik heb een probleempje

Ik ben net begonnen met mijn mbo opleiding en ik vind het helemaal niets. Ik heb er met mijn studiecoach over gehad en hij zij dat als ik een nieuwe opleiding had gevonden ik die kon gaan doen. Alleen begin daar het probleem, ik weet niet welke opleiding. Ik ben nog maar 16 jaar. Ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen want de opleiding die ik nu doe houd ik niet vol en ik weet geen andere opleiding. De enige werkervaring die ik heb is mijn supermarkt baantje. Ik zit al dagen door alle opleidingen te scrollen maar ik zie helemaal niets waar ik interesse in heb. Ik kijk naar die opleiding en denk; ja weet ik veel. Ik heb 0 stage gedraaid en hen 0 werk ervaring. Het is ook niet mogelijk om terug tegaan maar havo dat heb ik nagevraagd (ik kom trouwens van vmbo). Is er niet iets van een tussen oplossing waarin je nog geen beroepenkeuze hoeft te maken of iets wat op met middelbaar lijkt. Ik ben weer heel bang dat ik weer een verkeerde studiekeuze maak. Ik hoop dat jullie het probleem begrijpen.

Gr Emma

Ondanks dat je nog geen stage hebt gelopen, weet je waar je goed in bent of blijk van wordt? Houd je van koken/bakken, mensen, gesprekken, verzorgen, tuin/planten, winkels etc? Dan zou je vanuit daar terug kunnen zoeken naar een opleiding. Of neem een tussenjaar en ga met wat bijbaantjes kijken wat je leuk vindt. Je bent nog jong genoeg.

Volgens bij is ze leerplichtig, tenzij ze al een mbo diploma heeft. Ze is nog geen achttien en heeft geen startkwalificatie. Dus vrij nemen en baantjes zoeken is geen optie.

TO, hoe waren je cijfers op het vmbo? Denk je dat je havo aankan, dan zou je misschien nog bij het volwassen onderwijs kunnen instromen. Dan moet je wel goed zelfstandig kunnen werken.
Zoek anders de opleiding uit die je het leukst lijkt of ga hier een jaar mee door, wie weet ga je het nog wel leuker vinden.

oja, daar heb je helemaal gelijk in! sorry!
goede tips Daantje15