Opleiding Persoonlijk begeleider GZ/SD of MMZ

Hey,

wie doet er hier nog meer de opleiding persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg/specifieke doelgroepen of MMZ? Ik vind het altijd leuk om hierover te praten! :grinning:

Gehandicaptenzorg/MMZ Niveau 3 :grinning:

Ah leuk!! Welk leerjaar?

Ik ga nu zelf naar leerjaar 3 van persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg (niv. 4) en ik vind dit zo’n leuk opleiding he, de stages zijn echt helemaal geweldig en ik ga er gewoon met plezier heen, en zelfs de lessen op school (colleges dan, niet de andere onzin lessen) zijn ook zo interessant!!!
Ik ben aan het denken om door te leren voor een HBO diploma maar ik zou niet weten welke opleiding.

Ik ga nu naar leerjaar 2.
De lessen zijn echt leuk! welke vakken heb jij?
Ik vind voor psychologie erg interessant!
Volgend jaar ga ik stage lopen met mensen met een verstandelijke beperking, voor het laag niveau. Ik ben zo benieuwd, en heb er ook veel zin in.

Maar als je HBO gaat doen, heb je zoveel keus. Mijn broer heeft de opleiding specifieke doelgroepen gevolgd, en gaat nu HBO muziek therapie doen voor mensen met een verstandelijke beperking!
Lijkt me echt zo leuk!

Ik heb nu college, theorie en vaardigheden, nederlands, engels, rekenen, wap en trab… In leerjaar 1 had ik idd. ook psychologie en pedagogiek, maar dat zit nu bij collega en theorie inbegrepen.

Mag ik vragen waar je op school zit?We hebben veel zelfde vakken met zelfde naam ;p

Natuurlijk, ik zit in Roermond op school. Over het algemeen heeft deze opleiding trouwens wel dezelfde vakken, dat hoort er namelijk bij.

ik niveau 4, ga nu naar het 3e jaar (: en hierna SPH

ik vind de opleiding leuk, al zijn de lessen slecht. veel leraren geven amper les mja dat ligt aan mijn school. op stage leer ik wel veel :slightly_smiling_face: vorig jaar met ernstig meervoudig gehandicapte kids gewerkt, nu met licht verstandelijk beperkten

Oké, dit is heel toevallig haha. Ik zit namelijk ook in Roermond op school. op het zo verschrikkelijke Gilde :stuck_out_tongue:

Hahaha wow!! Ja, het is daar echt verschrikkelijk jezus zeg die leraren zijn zo slecht

Ja klopt!

Had je gehoord van die ene leraar die is overleden? Wie is trouwens je mentor? :stuck_out_tongue:

Ja, echt erg. Jan zat altijd bij ons te roken buiten… Mariëtte is mijn mentor! Zo’n klein dik vrouwtje

Oh die ken ik niet… ik had vorig jaar Lies.

Nee, die geeft ook geen eerstejaars les… Lies is echt horrible