opleiding pedagogisch werker 3 kinderopvang

Hoi,
Wie volgt er de opleiding pedagogisch medewerker op niveau 3 of 4? en kan mij meer vertellen over deze opleiding?

x

Me vriend doet die opleiding, maar zelf weet ik er niet echt wat van.
Hij doet het op het ROC in Utrecht (Bleekstraat) en moet 2 á 3 dagen per week stage lopen. Ligt er een beetje aan waar je loopt en hoeveel uur je moet lopen, in de kinderopvang maak je natuurlijk langere dagen dan op een BSO.

Hmm…
Beschouw dit maar als een upje. :wink:
Wat wil je er over weten?

Mijn zusje wil deze opleiding gaan doen. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Dus een upje.

hoe de opleiding een beetje in elkaar zit wat voor vakken je krijgt zou ik graag willen weten

He, ik wil die opleiding ook gaan doen, dus ben ook wel benieuwd hiernaar!

Wil je toevallig ook starten in februarie of dat niet?

Ik weet dat er een vak is dat Sport en Spel heet. Een soort gym, waarbij je ook spelletjes moet verzinnen voor de doelgroep zeg maar. Dus kleuters of basisschool-leeftijd. Op zijn school krijg je ook allerlei workshops. En iets staat me bij dat ie ook muziek krijgt *hij moest dansen op chi chi wa!, heb hem nog nooit zo hard uitgelachen xD*

Nee, in September… Februari is te snel voor mij :stuck_out_tongue:

ah okee… oo dat klinkt wel heel erg leuk dat sport en spel

serieus :open_mouth:
ik wil ook deze opleiding doen
maar door zulke kleine dingetjes als dit
vind ik de opleiding al niet meer leuk

dat vind ik juist wel leuk dat is toch lachen:P

Haha, lag ook meer aan zijn groepje hoor. Er zijn natuurlijk genoeg kinderliedjes die wél leuk zijn. Ik zal vanavond nog eens aan hem vragen welke vakken hij precies krijgt. *als daar behoefte aan is?*

Ik weet wel dat het werken met kinderen echt zijn passie is en dat ie blij is dat ie deze keuze heeft gemaakt. (en nee hij is geen pedo, hij vindt het gewoon leuk om iets toe te voegen/bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen)

Jaaa :grinning:

Okee, komt ie

• Communicatie (Praten met ouder, kind, collega’s, slecht nieuws-gesprekken)
  • Vitaal burgerschap
  • Observeren en rapporteren
  • Creatief
  • Sport en spel
  • Muziek
  • Ontwikkelingspsychologie
  • Schoonmaken en houden

Jaar 1: Basiskennis
Jaar 2: Meer diepgang

Zijn er nog vragen? :relieved:

wat houd vitaal burgerschap in? en wat houd muziek voor les in? is dat op dans gericht of muziek maken?

Vitaal burgerschap heeft te maken met gezondheid enzo.

De muziekles begint met het zingen van kinderliedjes en daarna moet je een eigen muziekles maken.

Oeps, dubbel.

Ff nog over die muziekles. Dan moet je richtlijnen opschrijven over hoe je zelf een les in elkaar zou zetten. En verschillende activiteiten met kinderen bedenken en doen.

Moeten we dan ook leren pianospelen enzo? :stuck_out_tongue:

Nee, dat hoeft niet. :stuck_out_tongue:

Gelukkig xD