Opleiding Pedagogiek

Hoi :slightly_smiling_face:.

Ik vroeg me af, zijn er hier mensen die Pedagogiek studeren?
Want ik wil dit misschien zelf gaan doen, maar eerst eens een beetje meer te weten komen over de studie zelf en wat ze van je verwachten en alles.

Ik heb 1 jaar pedagogiek gestudeerd. Ben gestopt omdat ik mijn P gehaald heb en naar de universiteit wilde. Wat wil je precies weten?

Nope, ik doe psychologie :slightly_smiling_face:
Het leek me overigens wel een aardige studie…

Heuj, ik ook ^^
Heb je het trouwens over hbo of uni? Pedagogiek wordt voor beide vaak gebruikt.

Ik doe nu Pabo.
Hier in A’foort zit de opleiding via de HU.

ik doe pedagogiek en op mijn school is het heel veel lezen lezen lezen en dat dan in de praktijk/op stage toepassen

ik zit nu in mijn eerste jaar pedagogiek HBO niveau, wat wil je weten ?:slightly_smiling_face:

trouwens welke stad wil je die opleiding misschien gaan volgen ?

Ik volg dit topic even, ik zou dat namelijk ook willen studeren :slightly_smiling_face:

als jullie vragen hebben, vraag maar raak :slightly_smiling_face:

fontys hbo in Sittard (zuid limburg :stuck_out_tongue:).

Het leek me vooral een goede opleiding omdat ik graag bij Jeugdzorg wil gaan werken, en in de brochure stond dat je vanaf je 2de leerjaar een afstudeerrichting moet kiezen, en een daarvan is Pedagoog in de jeugdzorg. :slightly_smiling_face:
(En ook omdat je als het goed is wordt toegelaten zonder wiskude als examenvak).

Ik vroeg me vooral af hoe het is om stage te lopen, op wat voor een plekken kom je allemaal terecht?

wou ik eerst ook heengaan! Heb uiteindelijk toch voor Fontys Eindhoven gekozen omdat deze hoger staat aangeschreven. Qua reistijd maakte het me niet uit, woon ongeveer in het midden (buurt van roermond)
Maaar, om je vraag te beantwoorden:

Bij ons raden ze het aan om in je eerste jaar met ‘normale kinderen’ stage te lopen, omdat ze willen zien dat je überhaupt een band met kinderen aan kan gaan.