Opleiding om auteur te worden?

Hoi meiden,

Ik weet niet zo goed waar ik met me vraag naartoe moet dus ik maak er maar een topic voor aan. Als er toch een ander topic is waar ik mijn vraag moet stellen, be my guest to tell me. Maar oké: Ik ben dol op schrijven en zonder arrogant te klinken kan ik het ook wel goed. Nu ga ik, als het goed is, volgend jaar naar het HBO. Ik zou mezelf graag verder willen ontwikkelen in het schrijven van verhalen alleen weet ik niet echt wat voor opleiding hierbij past. Ik ga binnenkort kijken bij de opendag van Hogeschool Utrecht voor Journalistiek, maar ik denk niet echt dat wat ik wil ik hier ook krijg… Dus: Welke opleiding moet ik volgen om te ontwikkelen in verhalen schrijven en om uiteindelijk auteur te worden?

Alvast bedankt!

Ik ben naar een opendag van University of Edinburgh geweest en de opleiding Englisch literature bestond voor een groot deel uit creative writing. Je kunt dus misschien zoeken naar een opleiding (nederlandse)letterkunde of iets dat daarop lijkt, en bekijken of er daar veel/genoeg aandacht wordt besteed aan het zelf ontwikkelen van je schrijfkunsten.

Ik dacht dat er stond: “Opleiding om amateur te worden” :grinning_face_with_smiling_eyes:

Is dat niet journalistiek?

Hahaha en ik las weer ‘opleiding om acteur te worden’ XD

Wat leuk overigens, ik wil vanaf jongs af aan tevens auteur worden! :grinning: Stiekem heb ik al een boek met mijn naam erop hihi :grinning_face_with_smiling_eyes: Keep in mind dat je altijd auteur kunt worden, desalniettemin is een verdiepende studie in het vakgebied van de schrijferstaal zeker niet waardeloos!

Als je later auteur wilt worden, is de opleiding Nederlands natuurlijk nuttig omdat deze je taalvaardigheid nog verder ontwikkelt :’) Journalistiek komt waarschijnlijk ook zeer van pas, maar daarover is mijn kennis ietwat beperkt. Veel succes in de toekomst gewenst!

up :slightly_smiling_face: dankjulliewel!

Ik weet heel toevallig dat je bij Artez ook een opleiding hebt van creatief schrijven. Daar wou mijn vriendin namelijk heen. Wacht, ik zoek even.
http://www.artez.nl/schrijven
Tadaaaa!

dankjewel! alleen is arnhem wel heel ver weg… helaas

Hmm. Ja hij zit ook in Zwolle geloof ik, maar het is denk ik wel precies wat je zoekt!

Arnhem is sowieso een leuke stad om te wonen (A), mocht je op kamers willen :stuck_out_tongue:

Artez zit ook in Zwolle! Ik woon er… tja, zowat naast.

Hhm ik weet dat het voor WO Nederlandse taal en cultuur heet, maar van HBO weet ik het niet dus hier heb je vrij weinig aan.