Opleiding nú al helemaal zat.

Hello (:

Ik ben dit jaar dus begonnen met een opleiding ‘Fotografie en Video’. Ik had er echt super veel zin in, eindelijk eens in de klas met mensen die zich wel voor hetzelfde intresseren enzo!

Nu ben ik dus sinds ongeveer een maandje begonnen met lessen, en nu ben ik het al helemaal spuug en spuug zat. Allereerst heb ik al een enorm gezeik gehad om alles rond te krijgen qua kluisjes etc. Okee, prima. Op elke MBO school zullen er wel wat opstart problemen zijn. Nu ben ik enorm snel afgeleid, en veel lessen zijn enorm rumoerig, er word niks gezegd van laptops of mobieltjes en mij ben je binnen 3 minuten totaal kwijt. Ik kan me totaal niet meer concentreren terwijl ik vaak ook, althans krijg ik het idee, een van de weinige ben samen met een aantal andere die zich intresseren voor wat er allemaal verteld word.

Ook ben ik in korte tijd al 3x afgekat door m’n docenten, ik voelde me best aangesproken hierdoor en voel me dus ook niet echt meer welkom in die lessen. Er word totaal geen absentsie bijgehouden [een leerling is al 2 weken afwezig, blijkt op een andere opleiding te zitten en niemand vraagt er ook maar naar].

Het is voor mij echt zo enorm tegengevallen dat ik nu al geen zin meer heb om hier 4 jaar aan te gaan spenderen. Ik weet veel theorie, en de meeste die het nodig hebben op te letten letten niet op. Alles wat nu verteld word wéét ik allemaal allang, dus 9 vd 10 keer verdoe ik daar mijn tijd. Met Ondernemersschap is een van mijn groepje naar een andere klas, de ander is ziek [kan ze niks aan doen, neem ik haar niet kwalijk] en de ander is, god weet waar?!, dus ik kan gewoon hélémaal niks doen tijdens die lessen.

Ik word er echt helemaal moedeloos van. Ik had me zo enorm verheugd op deze opleiding want fotografie is écht iets wat ik heel graag wou en nu blijkt het allemaal zo’n, enorme ongeorganiseerde chaotische zooi te zijn. Ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet.

Vervelend! Misschien een andere school zoeken?

Wat dacht je van je opleiding aan een andere instelling volgen? Het lijkt me zonde als je je droom opgeeft omdat je eigenlijk gewoon een slechte school hebt.

Ja… Andere school. Dit zal vast niet overal zo zijn! Komt wel goed, probeer iets anders te zoeken, en als dat niet lukt gewoon nog even doorzetten, misschien wordt het nog beter, you never know! (:

Het is wel moeilijk geld verdienen in de fotografie geloof ik :S. Ik zou toch overwegen om iets anders te gaan doen… En anders als het zo makkelijk is, kan je missg proberen er een leuke, drukke bijbaan bij te zoeken? Dan kan je zelf ook gewoon af en toe spijbelen en gaan werken. Dan doe je in ieder geval nog iets nuttigs…

Spijbelen vind ik niet echt de oplossing heel eerlijk gezegd. Ik heb al een leuke bijbaan, maar vind m’n studie toch net wat belangrijker als m’n werk bij de HEMA heel eerlijk gezegd.

Je kan ook eens iets uitdagender bijbaan zoeken dan werken bij de hema… Maar ik vind spijbelen zelf ook geen oplossing. Dus wat ik daarvoor al zei, ik zou gewoon een andere studie proberen te zoeken.

Eens…
Je bent er nog vroeg bij, dus misschien dat je kan instromen bij een andere opleiding?

zo herkenbaar, zit je op het nova??

je denkt idd dat je met allemaal gemotiveerde mensen zit maar niets blijkt minder waar.
Ik was gestopt toen met mn opleiding ik leerde er niets en dat was fustrerend. Pas in april belde ze me op om te vragen waar ik stage wilde doen terwijl ik al bijna een halfjaar niet meer op school zat.
Andere school kan je proberen of doorleren.
Alle mbo’s zijn niet echt uitdagend vind ik nu doe ik er 1 versneld en alsnog te weinig uitdaging maar stage is super leuk en leerzaam. Ik heb mijn havo nog gehaald dus ik ga volgendjaar aan een hbo beginnen.
Maar of je zet gewoon door, want wat je vaak op school doet heeft soms helemaal niets met de opeleiding te maken en in de praktijk is het beroep dan wel super leuk. Wij hebben ook projecten en vakken die gewoon niets met de opleiding te maken heeft of dat als je uit bent en naar huis gaat je denkt van wat heb ik vandaag geleerd? En zo vaak is het antwoord: niets.

Dat is een van de redenen waarom ik vwo doe. Het MBO en HBO is vaak zo slecht geregeld.

Op de uni is het vaak niet veel beter hoor. Mijn inschrijving is nog steeds niet helemaal rond (gezeik begon in juni al). Wat betekend dat ik me ook nog niet kan inschrijven voor tentamens etc.

stomme opmerking ,alsof zommariedereen vwo kan !
mijn nichtje moet heel hard werken voor eenkader opleiding enik ben trotsophaar en zij zal mbo gaan doen.

Ik zou een andere school kiezen. Maar wel eerst goed naar de opendagen gaan!

& meeloopdagen doen

og ik doe ook nou een mbo opleiding! en hij is mij ook zo vreslijk tegen gevallen, ik werk achter laptop doe ik nix anders dan hyven en msnen en zit ook nog een in een vreselijke stomme ^#*$^*#^klas dus ja dat zit ook niet mee & de opleiding is ook nog eens vreselijk gelukkig kan ik deze opleiding al in 1 jaar doen als ik me best doen maarja als ik hem nie tin 1 jaar mag doen ben ik er sws weg volgend jaar, echt kud he , heb je er zin in valt het alleen maar tegen! :frowning_face: ksnap je volledig ( en vooral omdat al mijn vriendinnne het super naar hun zin hebbe allemaal nieuwe leuke mensen ontmoet op hun nieuwe opleiding -.-’)

da’s echt stom :open_mouth:
ja ik zou ook een ander school/opleiding kiezen, (misschien havo doen, vavo? maar waarschijnlijk kan dat dit jaar niet meer)

Je kan ook weer terug naar de middelbare school gaan en dan havo doen en daarna naar t hbo en dan zo’n soort opleiding doen
doet een meisje uit mn klas ook, die had t ook niet naar der zin op der mbo-opleiding en nu doet ze dus havo

Over naar de HAVO gaan; Ik ben geen type leerling dat nóg eens 2 jaar gaat zitten blokken op vakken waar ze niks mee heeft. Ik heb mijn vakkenpakket van VMBO netjes afgesloten, ik heb alles op m’n sloffen gedaan maar wil nu echt een richting op ipv nog 2 jaar aan Frans, Economie en weet ik veel wat nog meer zitten (:

Je hebt er geen idee van hoeveel mensen van VWO naar HBO gaan :’)
Maar goed…

Je doet VWO dus volgens mij heb jij nog geen idee hoe het er op de universiteit aan toe gaat. Bovendien verschilt dat per studie :wink: