Opleiding mbo pedagogiek jeugdzorg

Heeee allemaal,
Ik ben nieuw hier, ofja niet helemaal nieuw want ik las altijd forums maar had nooit echt een account.
Volgens mij is dit onderwerp nog niet aan bod gekomen.
Ik wil volgend schooljaar de opleiding Pedagogisch medewerker jeugdzorg niveau 4 gaan volgen.
Ik zou jullie ervaringen willen weten met deze opleiding en de voor en nadelen willen weten.
Maar ben eigenlijk meer nieuwsgierig naar jullie ervaringen met de intake want ik heb van verschillende mensen gehoord dat de intake heel streng is.
Nu zou ik graag willen weten wat voor een soort vragen je kunt verwachten…
Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Lieeefs.

Is het wel verstandig die richting te volgen> Ze zijn nu volop bezig met dat jeugdzorg gebeuren.

Maar ik kan je niet helpen en ik denk dat het per school verschilt of ze streng zijn of niet tijdens de intake. Als je je goed voorbereid (dus waarom je de opleiding wilt volgen, hoe jij jezelf later ziet etc.) moet het goedkomen!

Veel succes iig!

Ohja via een docent heb ik ooit gehoord dat ze je niet zomaar kunnen afwijzen (het is geen sollicitatie), tenzij zij echt een hele (maar dan ook hele) goede reden hebben.

Oh dankjewel! Ja ga me zeker goed voorbereiden!
Denk je echt dat ze je niet af mogen wijzen? Leek me namelijk al zo gek want heb eind april intake en je moet voor 1 april ingeschreven zijn. Dus zou anders in principe betekenen dat als ze af zouden wijzen ik dan geen andere opleiding kan doen haha!

Is het niet zo dat je je voor 2 opleidingen in moet schrijven dan? Een tweede keus voor het geval dat je toch wordt afgewezen. Maar dat is wat een docent van mij zei een aantal jaar geleden, maar ligt ook misschien per school. Zolang je je voorbereid bent en je bent doet moet het goed komen :slightly_smiling_face:

Nee gewoon voor 1 opleiding en daarom vind ik het zo raar.
Daarom was mijn vraag of iemand wist of je afgewezen kan worden zegmaar, want stel ze doen dat, dan heb ik geen andere opleing … Hahaha

Ik doe de opleiding nu, bij mij op school zeggen ze dat er heel weinig werk in te vinden is op MBO niveau, en dat je eigenlijk bijna wel zeker een HBO opleiding hierna moet gaan doen om aan werk te komen.
Verder ga ik na dit jaar waarschijnlijk stoppen en VAVO doen.
Omdat ik stage loop met kleinere kinderen op basisschool/kinderopvang en dit spreekt mij totaal niet aan… en op jeugdzorg heb je maar een bepaald aantal stage plekken. En dan kan ik beter VAVO gaan doen en daarna HBO.
Maar misschien ligt het er ook aan waar je woont en op welke school je zit.
Ik hoop in ieder geval dat het jou wel gaat bevallen :slightly_smiling_face:

Bedankt voor het reageren! Ja ik ben aangenomen en nu is mijn eerste jaar ook tegelijk met kinderopvang en onderwijsassitent… En nu twijfel ik ook heel erg aan mijn keuze !! Want kinderen van 12+ spreken me aan zeg maar… En ik stage moet lopen op een basisschool. Dus nu weet ik eventjes niet wat ik nu moet gaan doen :frowning_face: Of het wel slim is deze opleiding te gaan doen haha …