opleiding Makelaardij & onroerend goed

Hoihoi!

Eind dit schooljaar hoop ik mijn havo diploma op zak te hebben. Ik doe een C&M profiel met de vakken Nederlands, Engels, geschiedenis, economie, wiskunde, Duits en tekenen.

De afgelopen tijd ben ik heel hard op zoek geweest naar wat nou echt bij me past. Daarbij kwam ik uit op de wereld van makelaardij en onroerend goed, maar kwam ik er ook achter dat de hoge scholen die deze studies geven, erg ver weg liggen. Ik woon namelijk in Veenendaal maar de studies worden o.a. gegeven in Eindhoven, Groningen en Enschede. Het probleem is dat ik niet op kamers kan in verband met de kosten en nog wat andere zaken, en dat het onmogelijk is om elke dag 1.5(+) te reizen. (of valt dat mee?!)

Nu de vraag aan jullie: weten jullie een studie rond dit thema, die maximaal 1 uur met het OV reizen is vanaf Veenendaal? Of misschien wel een thuisstudie die je aanraad, of een instelling die thuisstudies organiseert waar je heel erg tevreden mee bent?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Een thuisstudie zou ik niet aanraden, omdat je dan wel veel discipline moet hebben en je dan minder contact hebt met je leeftijdgenoten.

1,5 uur enkele reis valt nog prima te doen (1,5 uur per dag helemaal) en op kamers gaan is vaak een stuk goedkoper dan veel mensen denken (Vooral in Eindhoven. Over de rest kan ik niet zoveel zeggen :’) ). Heb je al iets van een open dag bezocht? Als je de opleiding je echt leuk lijkt, zou ik me niet tegen laten houden

Late reactie van me, ik was vergeten te reageren:

Maar van een thuisstudie ben ik volledig afgestapt. Ik vernam dat het grootste deel leerlingen hier van het niet haalt.

Ik heb gisteren antwoord gekregen van een makelaar, wat diegene mij aanraadt om te studeren. Hij zegt dat het Fontys in Eindhoven op dit moment het beste aangeschreven staat voor deze opleiding. Dat betekent dat ik ongeveer 3 uur op een dag reis in totaal, dat moet te doen zijn.

Open dagen heb ik nog niet bezocht omdat de meesten pas in november zijn. Dan ga ik zeker even een kijkje nemen.

Heeft er niemand ervaring met makelaardij/onroerend goed?

Slotje!

Oef, 3 uur reizen op een dag is best veel, het kan vreselijk vermoeiend zijn. Maar als je het er voor over hebt zou ik het wel doen. Succes ermee!