Opleiding Lichamelijke Opvoeding (Gymlerares)

Hoi, ik wil graag na de havo gymlerares worden, nou eerst ervoor leren natuurlijk, maar ik zat op de www.han.nl te kijken, want wil graag naar die school, maar daar moet je een zwemdiploma hebben, en dat heb ik dus niet =,=. Maar nu mijn vraag: is het op elke school dat je een zwemdiploma moet hebben? Want anders kan ik het niet worden, dus moet ik iets anders studeren :frowning_face:!

x

Of je haalt je zwemdiploma…

Mijn broer doet ook zo’n opleiding, en daarbij horen ook onderdelen als snorkelen en verschillende zwemslagen. Je hebt waarschijnlijk voor die opleidingen een zwemdiploma nodig, maar niet uit waar je gaat studeren…

Ik vind het wel apart, maar haal gewoon je zwemdiploma.

Waarom haal je je zwemdiploma niet dan?
Ik vond zwemles altijd leuk, ook al hou ik niet zo van water.

Ja maar dan kom ik daar als 15 jarige om m’n diploma te halen. Maar ik kan wel gewoon zwemmen, ik zoek nog wel verdurrrrrr!

misschien bij de halo ofzo?

wat maakt je leeftijd uit?

Dat is echt onzin: wat maakt dat nou weer uit? En dan ga je toch bij de volwassenen!

Het is iig dus niet je droomberoep, anders was je ervoor gegaan.

… boeiend. Mijn moeder haalde haar zwemdiploma op haar 21e, om even een voorbeeld te geven. Misschien bestaat er zelfs wel privézwemles.
Voor de ALO en de HAN heb je dus in elk geval zwemdiploma nodig, ga er gewoon voor :slightly_smiling_face:

^ inderdaad.

Het is maar zwemles, als je al goed kan zwemmen enzo dan haal je hem toch makkelijk. Waarom heb je sowieso je zwemdiploma niet gehaald?O_O

Ja iedereen heeft toch een zwemdiploma?
Ik heb dan wel alleen A :'3

Als jij al goed kunt zwemmen heb je ook niet veel lessen nodig, dus niets om je zorgen over te maken.

Omdat ik met schoolzwemmen niet mocht afzwemmen, terwijl ik het gewoon goed deed. en zo’n stom meisje mocht t wel, die t diepe niet eens in durfde!

Ik heb ook geen zwemdiploma hoor :slightly_smiling_face: Maar ik kan wel gewoon zwemmen :stuck_out_tongue:

Ik heb ook geen zwemdiploma…
maar dat komt omdat ik me A-diploma niet heb gehaald. Ik was een vervelend rotkind :'3

Je kan toch gewoon je zwemdiploma gaan halen?
want volgends mij heb je die wel nodig bij die opleiding…

idd je haalt het zo als je goed kan zwemmen

als je egt heel graag gymlerares wil worden is het tog niet zo erg als je daarvoor een zemdiploma moet halen, je moet er iets voor over hebben :relieved: ga ervoor zou ik zeggen =)

jij liever dan ik leraar + sport?!

OT: haal gewoon je zwemdiploma. Het lijkt me vervelend om het op zo’n leeftijd nog te moeten halen, maar als je graag deze opleiding wilt doen dan zul je het toch echt moeten gaan halen