opleiding Lauren Conrad

eerst zag je in the hills dat Lauren bij de Teenvogue werkte, achter de schermen bij modeshows en zo.
maar hoe kom je bij zoiets? wat voor opleiding moet je daarvoor volgen?
x alvast bedankt!

hey! toevallig heb ik daar ook voor gezocht, t enige wat ik kon vinden was een school in La, maar daar heb je niks aan haha, ik kon in NL niet precies vinden wat zij doet… En anders zou je denk ik gewoon onder aan de ladder moeten beginnen met een roc mbo iets met mode, en dan steeds hogerop?

wil ik eigenlijk ook wel weten…

^
oh dat is inderdaad wel jammer, had het liever toch iets dichterbij gezocht haha
maar als ik zo’n opleiding ga volgen, weet ik niet waarvoor ik het doe.
ik zag laatst wel een meisje op girlscene die zo’n opleiding deed, alleen ik ben even vergeten wie

jaa k snap wat je bedoelt, ik wilde ook alleen die opleiding volgen, en niet onderaan beginnen want dat vind ik zelf verder niks aan!
Maar ja ik weet t ook niet:O! im sorry had je graag verder geholpen

Moet je eens googlen op TMO Modemanagament, misschien is dat wat?

Vergeet niet: Voor de grote namen die ze heeft gehad als stages, komt mede door MTV natuurlijk.

En voor de rest weet ik er niks van.:stuck_out_tongue:

jaa klopt heb je ook gelijk in.
Je kan dan wel die opleiding doen, maar op de plekken waar zij stage liep, en de dingen die ze op gegeven moment zlef uit mocht voeren… daar moet je normaal gesprokent wel lang voor doorstuderen en je moet geluk hebben dat je opvalt in de dingen die je doet en op wat voor manier je de dingen uitvoert…
Ik denk dat wat je ziet op tv wel echt veel leuker en mooier is dan in het echt hoor!

dit? http://saxion.nl/tct/voltijd/enschede/kort/kort

weet niet of dit is wat zij doet, kijk dat programma nooit :blush: maar deze opleiding zit bij mij op school en ik moest hieraan denken :stuck_out_tongue:

http://www.bacademy.nl/splash

Bij B Academy hebben ze veel fashion-gerelateerde opleidingen, ik zou daar eens kijken!

Of misschien iets bij de amfi? en dan fashion en management?

http://www.voltijd.hva.nl/fashion/

bij B academy hebben ze een cursus voor fashion stylist, die ga ik ook volgen! en zo kun je dan een freelance fashionstylist worden, ze helpen je onder andere met een stage plek bij een magazine en uiteindelijk aan werk! (;

Een vriendin gaat die opleiding doen! Maar volgens mij is dat niet gericht op high fashion

modeacedemie, modejournalistiek, styling, er zijn zoveel dingen.
mijn zus, heeft bijv. gestudeerd aan de modeacedemie,
maar uiteindelijk, heeft ze nu een blog over eco-fashion, en eco-lifestyle.
& ze heeft dr eigen merk gehad, waarmee ze in de bijenkorf in Amsterdam zat.
en daarna dr eigen winkel had.
maaar, die kanten kun je dus op na de modeacedemie.

upp, ik ben er nog steeds niet uit en ik moet me al aanmelden bij een school hehe

Ik denk eigenlijk niet eens dat Lauren Conrad er een opleiding voor gedaan heeft :’)
En eerlijk gezegd denk ik ook dat ze zo weer afgedankt wordt als ze niet meer populair is.

Maar je kunt toch wel iets in de richting van styling of management gaan?

Ze zal wel mode management hebben gestudeerd

Ik heb een opleiding gevonden op het Rijn Ijssel: Fashion & Business
Is dit een soortgelijke opleiding?

Dit staat er bij als beschrijving:

DIT GA JE DOEN

Ben jij gevoelig voor mooie dingen? Heb je een eigen stijl? Weet jij alles van de laatste mode en styling? Heb je een goed gevoel voor trends? Volg dan onze nieuwe opleiding Ondernemer Manager Fashion & Business. Je wordt opgeleid voor een commerciële baan in de mode- en kledingbranche. Deze internationale sector is constant in beweging.

Met het diploma Ondernemer Manager Fashion & Business heb je een goede basis om een mode-afdeling van een winkel te gaan leiden. Ook biedt het mogelijkheden om een eigen fashion shop te starten, bijvoorbeeld door het franchisen van een formule. Naast het MBO-4 diploma word je ook opgeleid voor het DETEX diploma.

WAT LEER JE?

Het modebeeld wijzigt voortdurend. Maar daar weet jij alles van. In de opleiding leer je alles over mode, styling, visual merchandising (etaleren) en trends. Je verdiept je in het geven van persoonlijk modeadvies aan klanten en de presentatie van modeartikelen. Daarnaast leer je collecties samen te stellen en commerciële activiteiten te ontwikkelen. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je fashion events kunt organiseren. Verder verdiep jij je in de organisatie van de modewereld (branding & designing) en de verschillende inkoopkanalen. Bekende modebedrijven staan daarom te springen om jouw deskundigheid!

In deze opleiding leer je hoe jij je eigen fashion store kunt opzetten. Je ontwikkelt een eigen concept en schrijft een ondernemingsplan. Bovendien leer je alle commerciële, creatieve en communicatieve vaardigheden die je nodig hebt om jouw zaak tot een commercieel succes te maken! In de opleiding onderzoek je ook hoe je een perfecte floormanager kan zijn. Ook volg je het DETEX-opleidingsprogramma. Dit zijn lessen die je boven op de lessen van de MBO-opleiding volgt. Zo begin je goed voorbereid aan je eigen modezaak!

Deze school: Fashion Institute of Design and Merchandising.
http://fidm.edu/
De site, misschien kan je daar tussen de majors zoeken om iets te vinden wat ze hier ook hebben?