Opleiding Journalistiek

Hey!
Ik wil volgend jaar graag journalistiek studeren, maar ik weet niet waar.
Nu vroeg ik me af of er meiden zijn die het al studeren. Hoe hebben jullie gekozen tussen de opleidingen Zwolle, Utrecht, Ede en Tilburg? En wat zijn jullie ervaringen met de opleiding die jullie doen (qua lessen maar ook qua plek enzo)
Alvast thnx! :3

Up

Utrecht want Utrecht is awesome. Maar oke ik studeer zelf Communicatie en Media Design, maar ik ken wel redelijk wat journalistiek studenten en die zijn geloof ik wel positief er over. Maar ja CMD all the way. Nee oke daar vraag je natuurlijk helemaal niet om.

Eigenlijk zijn hier al topics over maar ik snap dat dit een wat persoonlijkere vraag is.

Ja, ik wist niet zou gauw waar ik het moest plaatsen dus tja. Ik snap ook wel dat er niet voor elke opleiding een apart topic aangemaakt kan worden, dus sorry als het niet mag!

Niemand nog?

Ik heb JvS gedaan in Utrecht.
Ik vond het zelf niet zo, maar dat kwam vooral omdat de studie me uiteindelijk niet erg aansprak. Ik had op meer schrijven ipv interviewen gehoopt en dat bleek het dus niet te zijn.
De school zelf was prima, de leraren waren aardig en vakkundig. Als je journalistiek wil doen, kan je (denk ik) wel t beste naar Utrecht gaan:).

Ik studeer zelf in Zwolle en dat bevalt me prima. Heb eigenlijk nog geen problemen gehad die niet bij alle studies en hogescholen voorkomen. Ik heb de veranderingen gezien die de opleiding heeft gemaakt en die zijn heel goed. De eerste twee jaar zijn nu veel diverser en spannender dan voorheen. Ook de keuzes die je daarna kan maken zijn heel goed. Persoonlijk vind ik het heel fijn dat de docenten vaak zelf ook journalisten zijn (geweest) daardoor kunnen ze je echt tips geven. Ook vind ik het erg leuk om overal iets over te leren. Je krijgt van alles wat, natuurlijk ben je in het een iets beter dan het ander maarja dat zul je op alle opleidingen journalistiek tegenkomen.