Opleiding in andere stad

Hoi, ik woon nu in Nijmegen en ik wil volgend jaar op kamers en een opleiding volgen in Amsterdam. Alleen ik moet natuurlijk een school kiezen, maar er zijn allemaal open dagen op verschillende dagen en met de trein heen en weer is iets van 40 euro, dus hoe moet ik dat doen, en hoe hebben andere mensen dit gedaan?

Een reactie zou echt top zijn!!!

NS heeft soms fijne goedkope kaartjes.

Ik maakte er een dagje uit van met m’n ouders. Ik ging dan samen met een vriendin naar de universiteit en m’n ouders gingen winkelen ofzo. Als je met de trein gaat zou ik inderdaad van die goedkope dagkaarten kopen, dat scheelt veel geld!

Ik studeer zelf in een andere stad en dat was ook ver reizen voor mij. Maar voor de open dag heb ik er een dagje uit met mijn ouders en een vriendin er van gemaakt. Mijn ouders gingen winkelen en ik ging met mijn vriendin naar de open dag. Dus misschien kan je dat doen!

En als je bijvoorbeeld gaat proefstuderen zou ik letten op de goedkope dagkaarten. Je kan gewoon googlen op goedkope dagkaarten en daar staan allemaal sites die de aanbiedingen in de gaten houden :slightly_smiling_face:

Ik heb gewoon de volle mep betaald, was gelukkig niet zo duur, maar ja

Gewoon betalen, wat wil je anders?

Ik heb destijds ook gewoon de volle mep betaald… Je moet maar zo denken, uiteindelijk ben je blij dat je bent gegaan en op de goede opleiding zit. Anders gaat het je alleen maar meer geld kosten :wink:

Je kunt kijken op de site van de spoordeelwinkel, daar staan vrijwel altijd goedkopere treintickets op als je dezelfde dag terugreist. En idd een uitje ervan maken!

Tja, dat heet nu investeren in de toekomst :wink:
Nee maar ik snap dat het best veel geld is om elke keer uit te geven. Hou inderdaad aanbiedingen in de gaten van goedkope treinkaartjes enzo.

Ja dat is ook zo, ik moet het gewoon steeds betalen, ik ga bij 3 scholen kijken op 3 verschillende data dus wordt veel geld. Maar dan kan ik wel goed kiezen en als ik weer ga switchen is het alleen maar duurder inderdaad. Ik dacht misschien is er een andere manier, maar helaas… Heeel erg bedankt voor alle antwoorden en tips!!! x

3 verschillende steden valt nog wel mee. Mijn zusje is geloof ik wel een keer of 7 naar open dagen en meeloopdagen enzo geweest, maar zij gaat ook nu al naar school met de trein, dus zij heeft toen in een aanbieding een soort dalurenabonnement genomen, dan reist ze met korting. Maar als je verder nooit met de trein reist heeft dat natuurlijk niet zoveel zin haha.
Ik ben met mijn vriend een keer met superchille korting gegaan. Toen hadden ze een meereiskaart voor 2,50. Als je dan dus bijv met een vriendin naar die stad gaat, koopt 1 van jullie een kaartje/checkt in met OV-kaart, en de ander heeft zo’n meereisticket. En vervolgens deel je de totaalprijs door 2.
Of van die kaartjes die je wel eens in de brievenbus krijgt, met meereizen enzo