Opleiding helpende zorg & welzijn.

Daar ga ik mee beginnen dinsdag. En als ik met deze opleiding klaar ben ga ik pedagogisch medewerker doen.
maar vind het best eng vooral stage lopen hoop niet dat dat in het begin is.

heeft iemand deze opleiding gedaan?

Ja, ik. En ik ben na een half jaar gestopt omdat ik oude mensen hun geslachtsdelen moest wassen. Dat was niet waar ik naar opzoek was. (:

jaa ik weet…
maar kan je zomaar stoppen dan?
wat ben je erna gaan doen?

Ik ben voor de vakantie gestopt, en ik ga nu de opleiding ondernemer detailhandel doen, op dezelfde school. Daarom kon ik zo wisselen. Helpende zorg en welzijn was eigenlijk ook een te laag niveau voor me, maar ik dacht dat ik daar moest beginnen omdat ik geen vooropleiding heb. Ik een test maken voor handel niveau 2, kwam uit dat dat veel te laag was, alleen bij zorg hebben ze me dat nooit verteld. Daar zat dus totaal geen uitdaging in voor mij. Nu ga ik niveau 4 doen. (:

Okee ^^
maar was het verder wel leuk dan helpende zorg & welzijn?
ik moet het doen anders kan ik niet met kinderen werken.

Ja vroeger was het helpende welzijn, maar ze hebben het samengevoegd. Ik vond eigenlijk dat je hele rare opdrachten kreeg, maar het is dus ook gericht op ouderen. Ik wilde ook met kinderen werken, maar daarvoor geen oude mensen wassen om m’n diploma gaan halen. Ik ga nu eerst iets anders doen, zodat ik in ieder geval een diploma heb. En als ik dán nog met kinderen wil werken kan ik gelijk SPW gaan doen omdat ik dan een niveau 4 diploma heb. (:

Ojaaa okee! :slightly_smiling_face:

Er gaan trouwens heel weinig mensen over, dus je moet er wel echt heel hard voor werken. Als er een opdracht niet ingeleverd word heb je gelijk kans om te blijven zitten. Uit mijn oude klas, zijn er van de 30 maar 6 over naar volgend jaar, de rest moet het jaar overdoen of koos een andere opleiding.

wooow oke :astonished:
is dat bij al die scholen zo dan met die opleiding?

Geen idee, weet het alleen van mijn school. Dus dat durf ik je niet te zeggen.

Okee. naja ik hoop dat het leuk is.

@ Nathaliieeh

jij wilt dus met kinderen werken?
dat wil ik ook. maar ik weet niet wat ik hierna moet doen enzo met die opleidingen, ik weet alleen welke school ik wil :3
ik ga nu naar mn examenjaar, 4 vmbo-t.

@ Assiej; Als je met kinderen wilt werken moet je pedagogisch werk (PW) gaan doen. Meestal moet je een toelatingstest doen en aan de hand daarvan word bepaald of je dat niveau aankunt of niet. (: Anders kan je inderdaad eerst met Helpende zorg en Welzijn beginnen.