Opleiding Handhaver veiligheid en toezicht-politie / politieacademie.

Hay girls!
Ik zit er over na te denken im van opleiding te switchen…
Ik ben dan van plan eerst htv-politie en dan de politieacademie te doen(mag pas als je 18 bent dus vandaar eerst die andere)
Heeft iemand hier ervaring metdie opleidingen? Hoe bevalt het etc? :slightly_smiling_face:

Mijn vriend heeft ook htv gedaan, maar zegt dat het verspilde tijd is. Hij zit nu zelf bij de politie en heeft het idee dat hij van de HTV niet veel geleerd heeft.

Misschien geldt dit niet voor jou natuurlijk. Ik zou als ik jou was een keer naar de opleiding gaan en een beetje rondvragen. Ik moet wel zeggen dat zijn school erg laks en slecht was, dat het misschien daar ook aan heeft gelegen.

Overigens is het ook zo dat je met 18 jaar héél veel mazzel moet hebben en écht op moet vallen om bij de politieacademie aangenomen moet worden! Een (andere) vriend van me is op zijn 18e afgewezen omdat hij te jong was, pas met 21 mocht hij naar deel A van de testen…

Maar er staat dat je met 18 jaar pas mag mee doen, hoezo was daar dan 18 te jong?

Mijn broer doet op dit moment de politieacedemie, hij was geloof ik bijna 20 toen hij begon met die testen. Als je vragen hebt, vraag maar! Haha

Uhm ik wil zon beetje alles weten haha! Kun je vertellen wat jij zo al er van weet?

Up!

ho super late reactie… maar wat wil je weten? haha