Opleiding geeft veel verkeerde of onduidelijke informatie.

Ik ga nu naar mijn 2e jaar van het HBO, op de HvA. Ik deed afgelopen jaar IAM, maar dit is hernoemd en heet nu CMD.
Allemaal heel leuk, nu stond er een maand of 3 geleden al op de website vermeld wat de vakanties etc zouden zijn van het jaar 2011/2012, en wat de nieuwe lestijden zouden worden.

Er staat, nogsteeds, dat we van 17 t/m 30 oktober herfstvakantie hebben. Leuk, 2 weken! Ik heb dus meteen een vakantie geboekt.
Ja heel leuk, want nu heb ik mijn rooster gekregen en staat er ineens dat we vakantie hebben van 17 t/m 24 oid.

Vorig jaar waren er ook al allemaal van dit soort geintjes, tijden die verkeerd opgegeven waren, data die echt op het laatste moment verschoven werden.
Ik zit nu dus mooi in de knoop met mijn vakantie, ik heb wel een annuleringsverzekering maar het is gewoon zonde van het geld, en vooral erg zonde van de planning, en heel erg jammer dat ik nu niet met mijn vriend op vakantie kan, want zijn vakantie valt in mijn tweede week, die dus nu ineens niet doorgaat.

Kan ik hier iets aan doen?
Ik ben best wel pissig namelijk, vorig jaar heb ik zo ook al wat dingen gehad die ik af heb moeten zeggen omdat 1 of 2 dagen van tevoren dingen werden verplaatst.

Wat vervelend.

Ik weet niet precies wat je eraan kan doen, maar ik zou sowieso een klacht indienen of er met iemand van school over praten.

Je hoort de laatste tijd wel vaker dat die dingen op een aantal hogescholen slecht geregeld zijn. Ook qua informatie over banenperspectief (om studenten te lokken) (Sorry, lekker onboeiende reactie).

Oh, wat ontzettend vervelend! Ik zou echt boos zijn. Sowieso een klacht indienen en ik ben bang dat er voorderest gewoon niet veel aan te doen valt…

Nee dat vind ik dus wel boeiend, want ik stoor me er ontzettend aan.
Mijn opleiding is ook alleen maar veranderd omdat de opleiding CMD heel erg populair is, en onze opleiding eigenlijk hetzelfde is maar dan IAM heet. Kortom, om meer studenten te lokken.

Als je het nou allemaal gratis toegeworpen kreeg hoorde je mij niet klagen, maar het is ook nog eens een behoorlijk duur grapje.

Nja, ik bedoelde meer dat ik mijn reactie niet zo relevant vond, aangezien ik verder niet wist wat je eraan kon doen.

Weet je of je veel verplichte lessen hebt die week dat je op vakantie wilde? Bij mij op school is het vrij normaal om op vakantie te gaan, terwijl je eigenlijk school hebt :’)

Ja echt he. Ik zou gewoon dikke schijt hebben en op vakantie gaan! Ga dus echt niet mijn vakantie annuleren voor zulke sores! Als ik geen tentamens had ofzo zou ik dus gewoon gaan. Je geeft gewoon uitleg bij je slb’er en klaar. Hoeft niet eens maar goed voor de zekerheid.

Ik zou boos een klacht indienen en misschien wel langs gaan om face to face te klagen en als finishing touch zeg je erbij dat je mooi op vakantie gaat die twee weken.

En het is maar een weekje, als je goed doorwerkt en laat zien dat je goed bij bent, zullen ze niet te moeilijk doen toch, vooral omdat het hun fout is…