Opleiding Fotografie

Ik wil graag de opleiding fotografie doen, maar aangezien ik geen mensen ken bij mij uit de buurt of vriendenkring die dit doen of hebben gedaan weet ik dus niet hoe en wat er daar word gedaan. Ik kon jammer genoeg ook niet bij de opendag zijn van de school, dus vraag ik het hier maar haha.
Ervaringen, Meningen alles is welkom…
xoxo

Het is als eerste belangrijk om aan te geven of je mbo of hbo gaat doen. Dat is al een wereld van verschil namelijk. En bij welke school kon je niet naar de open dag?

En niet alleen is er veel verschil tussen mbo en hbo, ook verschillende scholen hebben vaak héél ander onderwijs!

Wat gerichtere vragen zijn wel zo handig. Ik heb zelf ook wel 6 maanden fotografie gestudeerd (aan de HKU) maar ik kan niet echt ‘even’ mijn ervaring of mening komen droppen zonder dat ik enige verdere informatie heb :’)

Ik heb een fotografie opleiding gedaan op het grafisch lyceum. Het was een mbo opleiding.
Vond het zwaar kut, slechte leraren (fotografen die geen werk konden vinden dus even een dursus leraar gingen doen), vrij weinig geleerd. En een hoop onzin vakken er bij die geen ene *** met fotografie te maken hadden :p.