Opleiding dierverzorging.

Ik volg een opleiding dierverzorging in het eerste schooljaar.
zijn er mensen die deze opleiding ook volgen en weten wat ze hiermee willen doen?
ik zou namelijk niet weten wat ik er mee wil gaan doen, maar weet wel dat dit mijn juiste keuze is…

Wat voor niveau doe je?

niveau 3.

Is dat paraveterinair of niet? Misschien kun je doorstromen naar niveau 4? (ik weet niet of dat kan?)

Het is zegmaar zo dat je gewoon je algemene mbo diploma haalt voor dierenverzorging.
Daarnaast ga je in het 2e jaar gericht kiezen of je hondentrimster,trainer,recreatie dieren of de kant dierenwinkel op wilt.
Maar ik wil eigenlijk weten wat je met de dierenverzorging ALGEMEEN kunt gaan doen?
waar mensen terecht zijn gekomen met dit diploma en wat hun baan dan nu is…

Oh daar kan ik je niet mee helpen. Upje voor jou.

Ik denk dat je toch een kant zult moeten kiezen waar je in terecht komt, dus hondentrimster, dierenwinkel, etc?

Misschien dat je met algemeen in een dierentuin kan werken en daar de dierverzorging op je kan nemen o.i.d.?

Of doorstromen naar een dierenopleiding op het HBO. Dan kom je meer in een management functie terecht waarschijnlijk.

Ik doe wel de opleiding dierverzorging, en ik hoef niet een kant te kiezen die ik op wilt. Wel of ik hierna hbo wil doen of niet. Met dierverzorging kan je veel kanten op, bijvoorbeeld dierenwinkel, asiel/pension, denk dat een dierentuin ook wel kan, maar je hebt ook wildlife en dat is meer de dierentuin kant op. Kinderboerderij enzo moet ook wel kunnen.