opleiding crisis :s

Oke het zit zo ik twijfel tussen 2 opleidingen: Toegepaste psychologie of Fisiotherapie en ik ben echt radeloos. want ik wil heel graag toegepaste psychologie studeren maar omdat er nog niemand is afgestudeerd is de kans op een baan er eigenlijk nog helemaal niet, dus een risico. Ook kan ik in 1 jaar met vwo wiskunde naar de universiteit maar ik weet niet of ik dat wel kan halen want ik kom eigenlijk van het vmbo kader helemaal door gestudeerd tot havo-nt profiel, dus dat is ook weer een risico. Fysiotherapie kan mij wel garanderen op een baan alleen vind die opleiding niet helemaal geweldig. en hier hoef ik niet perse door te studeren omdat ik de kans op een baan wil vergroten zeg maar.

Oke nu kunnen jullie mijn situatie schets een beetje, wat is de beste keuze?
-Toegepaste psychologie (eventueel door studeren naar Psychologie)
of
-Fysiotherapie

toegepaste psychologie :wink:

ik heb tp gedaan en ik vond het niks. Wat wil je er later mee gaan doen?

Ga je dromen achterna! :slightly_smiling_face:, anders krijg je later spijt.

Ik zou nog niet kijken naar de toekomstmogelijkheden want de arbeidsmarkt is voortdurend in verandering! Het is heel belangrijk dat je aan je studies begint met een flinke dosis motivatie. je wilt liever toegepaste psych. doen? doe dit dan gewoon, je praat er veel positiever over qua inhoud dan fysio. waardoor je veel meer gemotiveerd zult zijn om aan de grote pakken leerstof te beginnen. natuurlijk moet je wel heel goed nadenken hoe je later je leven ziet en wat je er later wil mee gaan doen voor je eraan begint he. Alvast heel veel succes!

fysiotherapie kan je tegenwoordig ook niet meer garanderen op een baan :wink: dus ik zou gewoon je dromen achterna gaan

Ik zou inderdaad gewoon je dromen achterna gaan. Je lijkt toegepast psychologie namelijk leuker te vinden.

@backtobasics

nou ik wil graag mensen helpen met hun dagelijkse problemen, ik vind het leuk andermans problemen aan te horen en hen er mee te helpen, mensen zeggen ook dat ze veel aan mij hebben wanneer ze dergelijke informatie vragen aan mij over hun dagelijks leven. en ja het klinkt misschien gek maar als ik dr. phill kijkt dan krijg ik gewoon kriebeltjes in mijn maag zo van: ‘‘omg dat wil ik ook gewoon doen! zoals hij mensen helpt’’ weliswaar niet op de tv haha maar wel gewoon het helpen van die mensen, dus erna miss psychologie studeren