Opleiding commerciële economie of werk in marketing kant ervaringen ?

Hoi iedereen
Ik zit in mijn eindexamen jaar havo profiel e&m en ben dagelijks bezig met de studiekeuze. Ik ben nu naar de open dag van HU Utrecht en het Windesheim in Zwolle geweest en de opleiding commerciële economie spreekt me wel aan.

Zijn er mensen met ervaring met deze scholen of deze studie? Of zijn er nog mensen met suggesties van leuke studies?

Ik doe op dit moment commerciele economie. (1e jaar)
Maar ik sta nu op het punt te switchen naar iets anders (nog geen idee wat).
Voordelen aan deze studie zijn bijvoorbeeld dat het best breed is, je kunt er veel mee worden (denk aan pr, communicatief medewerker, marktonderzoeker, ondernemer) ook heeft vrijwel elk bedrijf, groot of klein wel iemand nodig die ervoor zorgt dat de producten of diensten die zij verlenen goed past op de markt. Dit is wat ik persoonlijk vooral in mijn opleiding terug vind komen elke keer (hoewel je er ook andere dingen mee kunt worden, heb ik het idee dat dit zeer centraal staat).

Ik doe dit op dit moment bij Inholland haarlem. Maar sta op het punt te stoppen omdat ik het persoonlijk een iets te zwart/witte studie vindt zeg maar. Ik heb niet het idee dat ik voor de rest van mijn leven wil onderzoeken naar welke producten/diensten de consument vraag heeft.

Ik raad zeker aan om te kijken of het mogelijk is om een dagje mee te lopen op die school. Zo kan je zelf oordelen wat je vind van de manier van lesgeven en niet alleen oordelen van internet en horen/zeggen.

Succes met je keuze!

Ik weet niet hoe iemand, maar ik werk hier graag. Enerzijds is dit niet Google met allerlei ongebruikelijke ruimtes en andere features voor medewerkers. Maar aan de andere kant is het hier wel gezellig. En je voelt je belangrijk. Ik heb geen grote functie en ik neem geen contact op met klanten, maar tegelijkertijd is er geen gevoel dat ik een gewoon kantoorplankton ben, een grijze massa (zoals bij mij het geval was bij mijn vorige banen).