Opleiding Brood en banket.

Hello.

Ik wil volgend schooljaar de opleiding brood- en banketbakker gaan volgen.
Nu vind mijn vriend dit ook een super leuk idee, alleen de school waar ik deze opleiding had gevonden is voor hem echt te ver weg.
Ik vroeg me dus af of er hier mensen zijn die weten waar je zo’n (soortgelijke) opleiding vind in de buurt van Hellevoetsluis/Brielle/Schiedam/Rotterdam-zuid.

Ook hebben wij zitten kijken naar een thuisstudie, maar daar leer je toch niet het bakken zelf? Of krijg je precieze uitleg die je dan thuis moet uitvoeren?

xx

Ik denk dat je zo’n praktijkopleiding sowieso beter op school kunt volgen.
Op welke school had je de opleiding gevonden? Als je gewoon de sites van alle scholen in de buurt gaat bekijken, zul je er snel genoeg achter komen of er een opleiding in de buurt is. Want volgens mij hebben bijna alle scholen wel een opleidingsoverzicht op hun site staan :slightly_smiling_face:

Leiden kan je dat doen , dat is een half uurtje met de trein vanaf rotterdam

Mijn vriend woont in Heenvliet. Daarom is het voor hem te ver. Hij doet er minimaal anderhalf uur over (als alles mee zit) om in Rotterdam te komen. In Rotterdam wordt deze opleiding namelijk ook gegeven, maar dat is dus echt niet te doen. Daarom zoeken we iets in de buurt van de plaatsen die ik heb genoemd, echt niet verder.
Op Zadkine & Albeda hebben ze die opleidingen niet in de buurt. Helaas.

Waarom zou jij niet JOUW studie gaan volgen omdat je vriend het te ver weg vind?..

Nouja waar slaat dat nou weer op?
Ik probeer alleen voor mijn vriend een beetje mee te zoeken naar een school die voor hem wél geschikt is. Dat wil nog helemaal niet zeggen dat ik dan ook naar die school ga, of heb je dat toevallig ergens zien staan?

Ik pikte het op als; ik wil deze opleiding gaan doen, maar mijn vriend vind dat te ver weg en mag er niet heen van hem.

Ik haalde er niet uit dat je vriend ook die opleiding wilde gaan doen, excuses.

Nee dat zou mooi worden. =’]
Maar zijn opleiding is bijna klaar en wil hij dus iets nieuws gaan doen, maar dat zit echt totaal niet in de buurt bij hem. Althans, niet wat ik heb kunnen vinden. Zo was het meer bedoeld.

Welk niveau wil je de opleiding gaan volgen?

En je vriend? Ik vind hem nammelijk op het MBO niveau 4 zitten er 2 in Rotterdam.

Rotterdam - Albeda College BOL BBL
Rotterdam - Zadkine

http://www.albeda.nl/deel…ierichting.cfm?richting=6

Dat is dus te ver. Die opleidingen zitten in het centrum van Rotterdam. Daar doet hij 1,5 uur over en dat is echt geen optie.

Hij kan toch ook in Rotterdam gaan wonen? Of ben ik nou gek?

Daar heeft hij geen geld voor, hij is niet iemand die op zichzelf gaat wonen. Dus nee, dat doet ie niet. =’]

Ik moet volgend jaar van Tilburg naar Amsterdam reizen… Oke ik hoef het maar een keer in de week, maar goed als je zo graag een opleiding wilt doen heb je het er gewoon voor over (zou ik denken)… En anders gaat ie inderdaad op kamers?

Maar ik denk niet dat er iets dichterbij is en anders moet je even de ROC zoekmachine gebruiken… http://www.roc.nl/default.php?fr=opl&type=MBO

Op kamers is echt geen optie, hij heeft bepaalde omstandigheden die hij niet kan aanpassen. Maar ik heb ook al overal gezocht, denk dat het ophoud dan.

Zo vatte ik het ook op inderdaad.

Maar ik kan je verder niet helpen, sorry.

Thuis studie in brood en banket gaat sowieso niet.
Ik heb heel internet ervoor afgezocht.

Misschien kan hij bij jou logeren ? Of gaat dat ook niet door die bepaalde omstandigheden?
Gewoon alle mbo scholen in zijn buurt even afgaan?

Bij mij logeren is helaas ook geen optie, in ieder geval niet 5 dagen per week.
Ik heb wel een thuisstudie gevonden alleen dat examen is in Brussel. En ik weet dus niet of wij ook die studie kunnen volgen aangezien we niet in Belgie wonen.

Ik heb geen idee welke steden er in de buurt liggen, maar de opleiding is iig in de volgende plaatsen:
Almelo
Amersfoort
Breda
Doetinchem
Gorinchem
Gouda
Groningen
Heerhugowaard
Heerlen
Hoogeveen
Leeuwarden
Leiderdorp
Middelburg
Nijmegen
Rotterdam
Rotterdam (op twee verschillende plaatsen!)
Venlo
Wageningen
Zwolle

(En ja ik weet wel dat Venlo en Groningen enzo niet in de buurt liggen, maar toch even het complete lijstje)

Dit zijn alleen de ROC-opleidingen, misschien kun je de opleiding ook op een andere school volgen?