Opleiding Bachelor of Policing

Ik zit in mijn laatste jaar, havo, en moet nu dus een opleiding gaan kiezen. Hoewel ik lang heb nagedacht over de SPH-opleiding in Den Bosch, lijkt het volgende me ook erg leuk.

Bachelor of Policing. Een vier jaar durende hbo-opleiding om politiekundige te worden. En dan daarna een Master of Criminal Investigation (een hbo master) om recherchekundige te worden.

Helaas zitten er een hoop twijfels aan vast. Zeker bij mij…

Hoewel ik zelf nog nooit een boete oid heb gehad, hebben mijn beide ouders een strafblad. Mijn vader voor een hoop crimineel gedoe waar ik de helft niet eens meer van weet, mijn moeder voor medeplichtigheid van mijn vaders praktijken. Het fijne is dat mijn ouders op mijn vijfde zijn gescheiden en ik totaal geen contact meer met mijn vader heb, maar ik heb al die tijd natuurlijk wel bij mijn moeder gewoond. Ik ben bang dat dit een groot probleem zal vormen om door de selectie heen te komen.

Daarnaast ben ik niet altijd even gezond (geweest). Ik heb een slechte conditie, ik rook, ik drink regelmatig bij het uitgaan, ik heb een slechte weerstand, ik heb psoriasis guttata en nog een andere ongeneeslijke ziekte, ik heb cystes in mijn oog en dáárnaast heb ik altijd wel wat. De ene keer blaasontsteking, dan weer oorontsteking en dan wel weer een nierbekkeninfectie.

Daardoor heb ik nooit echt de kans gehad om te sporten en het laatste jaar ook veel gymlessen gemist. Oftewel: mijn conditie is nul komma nul.

Om door de selectie heen te komen moet je verschillende testen ondergaan. Een sporttest, een psychologische test, een antecedentenonderzoek, een intelligentietest, een medische keuring, etc. Je wordt dus helemaal door mangel getrokken voor je eindelijk aan je studie kunt beginnen, áls je daar al door komt.

Nu vraag ik me af, om maar tot een punt te komen, of er mensen zijn die deze opleiding doen, of er mensen zijn die het misschien willen maar dezelfde problemen hebben en of er misschien zelfs mensen zijn die weten of ik er met mijn achtergrond wel doorkom. Laat dan een reactie achter of stuur me een note. Alsjeblieft?

Iemand? :blush:

Ik heb er ook even aan gedacht om zo’n opleiding te doen, maar uiteindelijk heb ik iets anders gekozen. Wat mij vooral tegenhield, was mijn conditie. Naar het schijnt, zijn de testen behoorlijk zwaar.
Je geeft zelf aan dat je conditie niet optimaal is + het feit dat je geen al te sterke weerstand hebt (die cystes op je oog, belemmeren die je zicht in sterke mate, want ik denk dat je oa ook een oogtest moet doen), dus ik denk dat het moeilijk wordt om door de selectie te geraken.
Volgens mij mag het feit dat je beide ouders een strafblad hebben in principe geen probleem vormen voor jou. Ik denk dat je je daarvoor best eens informeert.

Een soort van vriendin van mij had zelf ook een nogal heftige levensstijl (roken, drinken, meermaals per week tot 's morgens uitgaan) en haar vader had ook een strafblad (al weet ik niet precies waarvoor), maar zij is ook geslaagd voor de testen. Dus als je het echt wil, zou ik het gewoon proberen.

Je zou je misschien best eens informeren op een opendag van die school, want ik kan je voor de rest ook niet echt verderhelpen.

Thanks! Nee, de cystes vormen geen belemmering op mijn zicht, gelukkig. Ze zitten achter de huid, zeg maar… Moeilijk om uit te leggen, haha.

Ik zal eens informeren of er echt van dat soort open dagen zijn enzo, bedankt in ieder geval!